Chapter 096
Embry Call
Zes maanden later...
Oké, school is officieel over. Ik ben blij met de regeling dat ik mijn werk als een wolf betaald word op de een of andere manier. Voorlopig eerst sparen voor een verlovingsring. Het liefst met een klein diamantje en anders een parel. Net als haar ketting. Nee, een diamantje. Dat verdient ze. Wel weet ik dat ik haar pas wil vragen als we een jaar samen zijn. Ik kan het huis zien en vraag ik me af waarom Jared met me wil praten. Als ik binnen ben, doet hij de deur dicht en bevalt het me niet.
“Waarom wilde je met me praten?” Ik kijk hem achterdochtig aan.
“Omdat het jou meer aan gaat dan Lyn en ik wil haar verrassen,” begint Jared.
“Ehm, waarom heb je je laptop erbij gepakt,” wil ik weten.
“Ik wil het huis op jouw naam laten zetten. Dan is het huis van jou en Lyn,” zegt hij en kijk ik hem verbaasd aan. Dit had ik niet verwacht. “Ik kijk zelf al rond voor een leuk huis voor Kim en mij. Ik zie het wel gebeuren dat jullie over een jaar of zo verloofd zijn.”
“En dat je laptop zelfs op tafel staat?” Ik zie dat hij zijn laptop naar mij draait.
“Om te laten zien dat ik het meen. We hebben overmorgen een afspraak bij de bank. Je hoeft alleen nog maar te tekenen,” glimlacht Jared naar me. Jemig. Tot nu toe hebben Lyn en ik alleen een relatie. Ik kan zien dat de afspraak om tien uur in de ochtend is.
“En jij dan? Na de vakantie ben je naar school gegaan en ben je meteen op Kim ingeprent.” Iets waar we hem vaak mee pesten want hiervoor zag hij haar nooit staan. Dat laten we hem niet vergeten.
“Mij raak je nog niet kwijt. Behalve dat, ik wil een huis met zeker vier slaapkamers. Dan hoef ik niet nog een keer te verhuizen als we kinderen krijgen,” grijnst hij.
“Maak me niet misselijk,” zucht ik.
“Doe ik niet en wat dat betreft.” Jared slikt even. Alsof hij moeite heeft met de woorden. “Je moet er rekening mee houden dat Lyn en jij misschien een tweeling kunnen krijgen.”
“Jij ook,” kaats ik terug. “Trouwens, hoe reageerde Kim eigenlijk. Weet ze het?”
“Ja, ze weet het,” knikt Jared ongelukkig. “Ze heeft me twee weken genegeerd en nu lijkt ze het te accepteren.”
“Eikel.” Ik kan me herinneren dat hij niet bepaald subtiel was om Kim in te lichten over ons en de wolfpack. “Je mag trouwens van geluk spreken dat Kim niet verder gekeken heeft. Ze had net zo goed met iemand anders kunnen zijn want je heb haar niet bepaald goed behandelt.”
“Eikels hangen in de boom.” Jared haalt zijn schouders op.
“Je speelt tussen de bomen en af en toe zit je in een boom. Een eikel dus. Je had nooit geweten dat Kim verliefd op je was als wij het nooit gezegd hadden,” lach ik hem nu uit. Zelf heb ik een keer per ongeluk Kim's schrift gezien en daar stonden allerlei hartjes op getekend. Samen met Jared's naam.
“Je word bedankt,” reageert hij.
“Graag gedaan,” zeg ik en schieten we allebei in de lach.
“Ik kan me nog bedenken en dat jullie een ander huis mogen zoeken.” Jared trekt een wenkbrauw op.
“Dat doe je niet. De afspraak met de bank is zelfs bevestigd,” zie ik op de laptop. “Ga liever een eigen huis zoeken. Je zou het aan Sue kunnen vragen,” herinner ik hem en staat Jared op. Om met twee glazen en een fles terug te komen.
“Dat is geen slecht idee,” knikt hij en schenkt hij wat te drinken in. “Wanneer wilde je met Lyn praten over samenwonen?”
“Over zes maanden ongeveer,” antwoord ik.
“Als je een ring om haar vinger wil doen,” begrijpt hij. “Ik weet dat je anders alles met haar bespreekt. Dit zul je echt nog even voor jezelf moeten houden. Gaat dat lukken, denk je.”
“Ja dat moet wel lukken. Ik hoef alleen maar over Paul te beginnen.” Ik haal diep adem. Zelfs dat Lyn en ik bij elkaar zijn, houdt hem niet tegen. Vijf maanden geleden heeft Paul de kans gehad om even alleen te zijn met Lyn en heeft hij gezegd dat hij van haar houdt.
“Dat blijft vreemd. Helemaal omdat die twee wel bevriend zijn.” Jared laat zich op een stoel vallen.
“Je weet dat ze dat voor jou en mij doet,” help ik hem herinneren.
“Ik weet het.” We kijken elkaar aan en kan ik iets buiten horen. Lyn moet weer thuis zijn en veer ik op om de deur open te zetten. Anders staat de keukendeur altijd open.
Reageer (1)
Yes jared en kim!
8 jaar geleden