Chapter 086
Embry Call
“Zeg me dat het belangrijk is, Quil.” Met een zucht, ga ik weer op de bank zitten.
“Dat is het ook. Het gaat om Paul,” begint hij. “Ik heb de ronde met hem in de ochtend. Zijn gedachten zijn...” Quil schud zijn hoofd. “Ik dacht dat Jake een obsessie heeft met Bella maar Paul gaat daar overheen. Hij doet alles om bij Lyn in de buurt te zijn, om haar te kunnen zien, om haar aan te kunnen raken. Hij is verliefd en het ergste is dat hij het zelf niet ziet.”
“Dat is oud nieuws.” Ik weet dat Paul gek is op Lyn.
“Wat mij pas verontrust, is dat hij elke nacht hierheen komt. Hij weet dat ze van kamer verandert is omdat hij één keer naar binnen gegaan is,” vertelt Quil. Dat gaat mij te ver. Wat als ik een keer met Lyn op bed ligt en dat Paul weer inbreekt. Mijn gezicht betrekt meteen. O god, dat wil ik niet hebben.
“Heb je zelf gezien dat Paul ingebroken heeft,” wil ik weten. Ik ben blij dat Lyn muziek opgezet heeft zodat ze dit niet kan horen.
“Nee, maar in gedachten zag ik hem in een kale kamer staan. Niet te vergeten zijn gedachten over Lyn zelf. Hij denkt constant aan haar en dat kan hij niet verbergen als hij een wolf is,” gaat Quil verder.
“Ik weet dat ik hier spijt van ga krijgen maar hoe denkt hij dan over Lyn?” Ik ben niet blij hiermee. Misschien moet ik met Sam praten. In ieder geval met Jared.
“Hoe hij haar voor het eerst ontmoet heeft, de jaloezie toen hij haar bij Jared in bed zag liggen, hoe hij haar bekeek op het strand en dat ze haar zwempak aan heeft, hoe ze in bed ligt te slapen want hij is een paar keer eerder naar binnen gekomen om haar te zien,” legt Quil uit. “Paul is verliefd en dat slaat door naar een obsessie. Hij is nog erger dan Jake. Vanochtend ving ik iets op van zijn eigen fantasie. Daar werd ik niet vrolijk van.”
“Dat gaat te ver.” Ik kijk het aan hoe het morgen gaat.
“Hij zou willen dat Lyn zijn inprent is,” zegt Quil.
“De manier waarop hij verliefd is op haar, verklaart wel waarom ze hem kan kalmeren.” Ik zie het verwarde gezicht van mijn vriend en leg ik uit wat er vanochtend gebeurd is. “Ze heeft hem kunnen kalmeren terwijl Paul op het punt stond om te veranderen.”
“Dan nam ze een groot risico.” Hij schrikt er van. “Is hij verandert want vaak kan hij zich op dat moment niet meer inhouden?”
“Juist op dat moment heeft ze hem weten te kalmeren. Paul is niet verandert,” schud ik mijn hoofd.
“Ik dacht dat je het wilde weten.” Quil staat op en kom ik overeind.
“Bedankt.” Ik heb geen idee wat ik hiermee moet doen. Hoe verliefd Paul ook mag zijn, hij lijkt wel te accepteren dat ik met Lyn ben. “Wegwezen.”
“Misschien is het beter dat je iets tegen Lyn zegt. Anders wel tegen Jared.” Bij de keukendeur blijven we nog even staan.
“Niet tegen Jared in ieder geval.” Ik denk na. “En Lyn is slim genoeg om te weten dat Paul op haar verliefd is. Ik zie je morgen op het strand.”
“Zie je morgen.” Daarna loopt Quil weg. “Rond lunchtijd trouwens.” Is het laatste dat hij zegt en ga ik naar Lyn's kamer. Om te zien dat ze, met muziek op, op bed is gaan liggen. Hé, even kijken of ze in slaap is gevallen. Voorzichtig ga ik bij haar liggen en schuif ik haar shirt iets op. Ze reageert niet gelijk en begin ik haar buik te kussen. Ze is mooi, slim, aantrekkelijk, vriendelijk en vooral de mijne. Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voor we echt het bed delen. Als ik haar licht op haar lippen kus, gaan haar lippen vaneen. Ze is wakker. Glimlachend laat ik haar even los. Grijnzend trekt ze mijn hoofd terug omlaag voor een zoen.
Er zijn nog geen reacties.