Chapter 073
Embry Call
“Waar denk jij heen te gaan,” klinkt mijn moeders stem als ik in de keuken kom. Heel de nacht heb ik nauwelijks een oog dicht gedaan. Elke keer weer zag ik Lyn's reactie voor me toen ik haar vroeg om mijn vriendin te zijn. Hoe ze reageerde op de ketting die ik voor haar had. “Embry, jij gaat zo niet weg voordat je mij verteld wat er aan de hand is.” Veel versta ik er niet van. Ik moet haar nog zeggen dat ik een vriendin heb en wel voordat ik Lyn echt voorstel. “Jij ben constant weg en 's nachts lig je niet in bed. Waar hang je wel niet uit?”
“Mam,” begin ik en drink ik eerst mijn koffie op. Gelijk schenk ik een tweede keer in. Ze is wel stil. “Ik heb een vriendin.” Subtiel zijn, is niks voor mij. Behalve dat, zal het vast wel wat verklaren.
“Oh,” is haar reactie en kijkt ze verbaasd. “En hoelang ben je met haar?” De vraag komt pas na vijf minuten of zo. Alsof ze niet verwachtte dat ik een vriendin heb.
“Ik ken haar al twee weken en het is sinds gisteravond officieel,” vertel ik en ontwijk ik haar ogen.
“En wanneer zie ik haar? Waarom heb je het me niet eerder verteld,” wil mijn moeder weten. Zelf denk ik dat er zo een preek komt. Ik haal mijn schouders op. “Als je haar niet binnen een paar dagen voorstelt, is ze uitgenodigd om hier mee te eten.” Daar zit ik niet op te wachten. Ik eet het liefst bij Lyn thuis. Ze is een geweldige kok. “Vertel me op zijn minst hoe je vriendin heet.”
“Ze heet Lyn,” antwoord ik met een glimlach.
“Juist ja, ik hoop voor jou dat je niet te snel gaat. En als het... serieus wordt, zorg voor bescherming.” Ongestoord gaat mijn moeder door.
“Mam, serieus,” verbijsterd kijk ik haar aan.
“Je ben volwassen genoeg. Ik wil alleen dat je voorzichtig ben.” Aan haar gezicht is het te zien dat ze niet te veel wil zeggen. “En je moet het zeker weten. Ik weet dat ze je eerste is.” Hier ga ik niet naar luisteren en wil ik weglopen. “Je heb tot morgenavond. Anders is Lyn over twee dagen uitgenodigd om hier te eten.” O shit. Dat wil ik voorkomen. Lyn zal het ongetwijfeld niet zo erg vinden maar voor mij. Twee vrouwen en daar moet ik dan bij zitten. Gewoon vanmiddag voorstellen en dan wel er voor zorgen dat we plannen hebben. Al gaan we maar naar het strand. Niet avondeten bij mij thuis met mijn moeder. Doe me een lol. Geen idee wat voor verhalen mijn moeder anders tegen haar kwijt wil. Vast verhalen over vroeger en hoe ik was als een baby. Bespaar me. Ik doe een schietgebed naar boven. Hopend dat alles goed gaat. Snel verdwijn ik tussen de bomen en loop ik door. Als ik zeker weet dat mijn moeder me niet meer kan zien, ren ik weg naar Lyn's huis.
Reageer (1)
Wauw... aparte moeder
8 jaar geleden