Jaylyn Cameron

Het is moeilijk om Embry aan te kijken. Ik weet dat ik hem moet vertellen wat er gebeurd is met Paul. Mijn gedachten zitten nog bij afgelopen nacht en dat hij ingebroken heeft. Alleen maar omdat hij mij in bed wilde. Jared zit in de keuken terwijl ik met Embry in de woonkamer zit.
“Lyn, wat is zit je dwars?” Iets wat hij al een paar keer gevraagd heeft.
“Jared,” mompel ik en komt hij de woonkamer in.
“Ik dacht wel dat ik erbij moest blijven. Gaat het?” Jared komt tegenover mij zitten.
“Wat is er aan de hand,” wil Embry weten. Eigenlijk moet hij het van mij horen. Waarom is het dan zo moeilijk?
“Iemand heeft afgelopen nacht ingebroken,” begin ik zacht.
“Paul heeft ingebroken. Hij is in haar slaapkamer gekomen en heeft haar geprobeerd in bed te krijgen,” legt Jared uit en laat ik mijn hoofd hangen.
“Zeg me dat je hem uit huis gegooid heb,” reageert Embry. “Hij heeft jou toch niks gedaan?” De bezorgdheid is te horen in zijn stem.
“Nee, maar ik heb wel gezegd dat hij moest stoppen. Hij heeft me gezoend...”
“Daar pak ik hem voor,” kwaad dat Embry is, begint hij te trillen.
“Kalmeer, ik heb mijn tanden in hem gezet en Sam heeft hem al straf opgelegd,” komt Jared ertussen.
“Embry,” snik ik zelf en heb ik zijn aandacht weer. “Uit angst heb ik...” Ik kom gewoon niet uit mijn woorden. Hoe moet ik dit nou zeggen?
“Ze schaamt zich behoorlijk maar uit angst heeft ze op Paul gereageerd toen hij haar zoende. Meer uit zelfbehoud om niet gewond te raken. Eén opmerking van haar en Paul begon al te trillen. Terwijl hij nog durfde te beloven om haar nooit iets aan te doen,” vertelt Jared.
“Lieverd.” In plaats van boos op mij te worden, voel ik zijn armen om me heen.
“Het spijt me.” Ik verberg mijn gezicht in zijn nek.
“Nergens voor nodig. Paul moet gewoon met zijn klauwen van je afblijven.” Zijn hand gaat strelend over mijn arm. Dat een troostend gebaar is. “Hij is niet op haar ingeprent dus waarom doet hij dit dan?”
“Sam en ik hebben wel een theorie,” knikt Jared. “We denken dat Paul dit doet omdat ze onbereikbaar is. Anders krijgt hij altijd de aandacht van alle vrouwen en met Lyn is dat precies het tegenovergestelde. Nu moet hij zelf wat moeite doen om een vrouw te krijgen.”
“Van alle vrouwen die hij kan krijgen, zit hij nu achter Lyn aan terwijl ze met mij is? Hij snapt toch het verschil tussen liefde, lust en inprent.” Op de een of andere manier is Embry toch rustig terwijl het aan zijn stem te horen is dat hij kwaad is.
“Volgens mij is het voor hem alleen lust. Anders had hij niet geprobeerd om haar in bed te krijgen. Ze had alleen een shirt aan in bed,” zegt Jared met een zucht.
“Ongetwijfeld mijn shirt want die had ik hier achter gelaten,” grinnikt Embry. Daardoor voel ik mezelf rood worden. Hoe weet hij dat nou?
“Ja, maar zelfs dat hield Paul niet tegen,” bevestigd Jared. Verrader. Ik kijk naar mijn broer en begint hij te lachen. “Je komt er nog wel achter, Lyn.”
“Waar kom ik nog wel achter?” Ik snap hem af en toe echt niet.
“Niet doen, Jared,” waarschuwt Embry hem snel.
“Ik heb één vraag. Lyn, toen die gek je de eerste keer zoende, was dat ook in je slaapkamer?” Mijn broer kijkt me aan en ga ik weer normaal zitten.
“Ja,” antwoord ik.
“Of je verhuist naar een andere kamer of verander je eigen slaapkamer. Het blijft je er anders aan herinneren,” komt de uitleg van Jared.
“Allebei.” Ik ril bij het idee dat Paul mogelijk weer in wil breken.
“Ben ik helemaal voor,” knikt Embry. “Hoeveel kamers hebben jullie hier?”
“Vier slaapkamers boven,” zucht ik en ben ik opgelucht nu Embry het weet. “De kamer van onze ouders, zijn kamer, mijn kamer en een logeerkamer.”
“De tijden veranderen, Lyn. Neem de slaapkamer van pa en ma maar. Jij ben met Embry en je kan de ruimte wel goed gebruiken,” glimlacht Jared. “Dan heb je ook een kleine inloopkast.” Verbaasd kijk ik hem aan. Het liefst wil ik niet aan die kamer komen. “Als je me zoekt, ben ik bij Sam.”

Reageer (2)

  • Altaria

    Ik kan me voorstellen dat het lastig is om in een keer die kamer te hebben. Je komt er wel doorheen!

    8 jaar geleden
  • dolovebill

    Snel verder

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen