Jaylyn Cameron

“Als Paul weer komt, laat het me dan weten.” Sam kijkt me aan terwijl ik hem een kop thee geef. “Jullie allebei. Vertel Embry wat er aan de hand is.”
“Zal ik doen,” zucht ik en kijk ik naar mijn broer. “Je heb gelijk. Het is puur angst met hem. Eén opmerking en Paul begon al te trillen.” Ik laat mijn hoofd hangen.
“Weet ik.” Troostend legt Jared een arm om me heen. “Denk je soms dat ik het niet door had.”
“Wat is er gebeurd want je zei dat Paul ingebroken had,” wil Sam weten.
“Hij probeerde me eerst in bed te krijgen maar ik wilde niet.” Ik realiseer me dat ik eerlijk moet zijn. “Hij zei namelijk dat hij mij wil. Ik heb gezegd dat het niet kan, mag en wat dan ook. Dat wil ik Embry niet aan doen.”
“Rustig aan, Lyn.” Zelfs Sam's basstem kalmeert me iets.
“Toen ik zei dat hij weg moest gaan, zei hij dat hij dat niet kan.” Ik neem een slok thee. “Ik heb letterlijk gezegd: 'dat kun je wel maar je wilt het niet. Waarom heb je je zinnen op mij gezet als je weet dat Embry op mij ingeprent is? Ik verlaat hem niet voor jou of wie dan ook'.”
“Dat lijkt mij duidelijke taal. Als Paul dat niet begrijpt,” zegt Jared naast me.
“Mij ook,” knikt Sam.
“Daarom wilde je tijd voor jezelf,” begrijpt Jared en kijkt hij me aan. “Je wist niet wat je voelde voor Paul. Zelf denk ik dat het door angst en zijn temperament is. Hij is de enige waar je voor moet uitkijken.”
“En de enige die je niet zomaar moet vertrouwen,” zucht Sam. “Het is zijn imago schijnbaar en daardoor trekt hij vaak de aandacht van veel vrouwen.”
“En dat is juist zijn probleem. Hij zit achter Lyn aan omdat ze onbereikbaar is en niet automatisch voor hem valt.”
“Is dat het? Hij zegt anders dat hij gevoelens voor me heeft.” Ik zie dat Sam en Jared hun hoofd schudden.
“Waarschijnlijk om jou over te halen. Niets meer dan mooie praatjes,” reageert Sam eerst.
“Het is voor hem nieuw dat hij zelf voor de aandacht moet vechten. Kijk uit voor hem want ik denk dat zijn interesse voor jou over gaat, als hij jou krijgt,” knikt Jared. “Embry is betrouwbaar, eerlijk, rustig en zelfs wat verlegen. Opdringen, bedriegen en inbreken komen bij hem niet in zijn woordenboek voor. Hij is een goede jongen en ik weet dat hij je nooit pijn wil doen.”
“Opdringen, bedriegen en inbreken is wel wat Paul omschrijft.” Het valt op dat Sam en Jared elkaar goed aanvullen. Waardoor ik weet dat ze goede vrienden zijn. “Laat je niet leiden door het uiterlijk, Lyn.” Sam drinkt zijn thee op.
“Wij gaan ook naar bed.” Jared staat op en is het tegelijk met Sam.
“Wees eerlijk naar Embry,” raad Sam aan.
“Zal ik doen.” Ik zie dat Sam weg gaat en doet Jared de deur dicht.
“Kom op, naar bed. Ik bel Embry wel als we wakker zijn.” Hij trekt me mee naar boven. Om me zelfs mee naar zijn kamer te nemen. “In je eigen kamer voel jij je niet veilig.” Daar kan ik niks tegen inbrengen en kruip ik in bed. Jared komt gelijk naast me liggen en slaat hij een arm beschermend om me heen.
“Jared,” fluister ik.
“Wat is er.” Zijn stem is net zo zacht.
“Blijf in de buurt als ik het Embry vertel.” Ik kan een snik niet tegenhouden.
“Als het moet, zit ik naast je,” beloofd hij me dan. “Probeer nog te slapen.”

Reageer (1)

  • Altaria

    Awwh Jared is zo lief voor haar! Zon goede broer

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen