Chapter 033
Wanneer ik het zeker weet dat Sam weg is, ga ik terug naar beneden. Waar ik Jared in de keuken zie en is hij bezig met schoonmaken. Daardoor weet ik dat hij nog boos is op Paul. Hij zou anders nooit uit zichzelf de keuken schoonmaken. Vanuit de woonkamer kan ik hem zien en leeft hij zich uit op het gasfornuis.
“Het moet je goed dwars zitten met Paul,” zeg ik en schrikt Jared van me.
“Lyn, dat moet je niet doen,” reageert hij.
“Heb je dan niet gehoord dat ik naar beneden kwam.” Anders hoort hij me altijd. Ik pak de schuurspons af en gooi het naar de spoelbak. “Ben je zo kwaad dat je andere zintuigen het af laten weten?” Ik sla mijn armen om hem heen. Dat kan makkelijk omdat ik bijna net zo lang ben als hij is.
“Ik denk het.” Hij haalt zijn schouders op. “Ik snap het gewoon niet. Wij vinden onze zielsverwant door in te prenten. Een normale relatie aangaan is voor ons niet aan te raden.”
“Omdat je haar pijn zou doen als je wel ingeprent raakt,” snap ik en leg ik zijn hoofd op mijn schouder. “Dus je hoeft geen ronde met Paul te lopen.”
“En dat is maar goed ook,” zucht hij. Ik ken hem goed genoeg om te weten hoe ik hem kan kalmeren. Iets wat hij van mij weet.
“Misschien is het niet eerlijk naar Paul toe maar vertel de anderen wat er aan de hand is. Zodat ze weten wat ze kunnen verwachten van hem. Ze komen er hoe dan ook achter door de telepathie,” bedenk ik me. “Zo sta je ook wat sterker als Paul weer wat doet. Ik erger me af en toe aan die idioot. Van wat jij me verteld heb, is dat als iemand op mij inprent dat ik er zelf ook wat van merk.”
“Klopt,” knikt Jared.
“Hoe laat zou je iedereen morgen zien? Rond lunchtijd,” wil ik weten.
“Ja,” antwoord hij.
“Spreek eerder met iedereen af zodat je, in alle rust, met hun kan praten. Licht Sam in wat je wil doen en dat je het alleen doet zodat ze het van jou horen,” vervolg ik zacht.
“Dat is niet eens zo'n slecht idee,” mompelt hij en laat hij mij los. Om de telefoon te pakken.
Reageer (1)
Snel verder?
8 jaar geleden