Chapter 032
“Dus Paul heeft twee keer in de slaapkamer gegluurd.” Sam kijkt me verbijstert aan. “En dan een paar uur geleden in de supermarkt. Hij hoorde wat boodschappen te halen voor het eten van vanavond.”
“Ik stond dichterbij dan ik dacht want ik hoorde Paul zeggen dat zijn vriend het maar aan zijn moeder moest vragen.” Ik weet dat ik voorzichtig moet zijn met wat ik zeg. Tegelijk horen we iets en weet ik dat het Jared is.
“Sam, dit is niet leuk meer.” Jared komt naast me zitten en slaat hij een arm om me heen. Op een beschermende manier.
“Dat kan ik me voorstellen,” knikt Sam.
“Ik ben boven.” Mij is het duidelijk dat ze pas vrij uit praten als ik er niet ben.
“Is goed.” Jared heeft me schijnbaar door en wacht hij tot ik boven ben. “Paul is niet bepaald ingeprent en het spijt me dat ik het moet zeggen maar vanochtend in het bos,” kan ik hem horen zeggen. Ik mag dan boven zijn, om de was te doen, kan ik toch het gesprek volgen. “Ik wist dat Lyn in het bos was om foto's te maken. Paul heeft haar gezien en zij hem.”
“Jared, wat weet ze?” Voor mij klinkt Sam ongeduldig en ongelukkig tegelijk.
“Ze kent de legendes omdat ze hier heel haar leven gewoond heb. Ze is ook niet bang aangelegd maar Paul is wel bij haar gebleven en daardoor heb ik de ronde alleen gelopen. Ik werd gek van zijn gedachten.”
“Dit klopt voor geen meter. Hij is niet op haar ingeprent, toch denkt hij veel aan haar, hij geeft om haar. Genoeg om zelfs zijn verplichtingen te negeren.” De diepe basstem van Sam is te horen.
“Klopt, denk maar niet dat ik nog een ronde loop met hem.” Dat is Jared en hou ik mezelf bezig door boven op te gaan ruimen. Zelfs met de wasmachine aan, kan ik het gesprek nog horen.
“Dat hoef ook niet. Ik bel wel dat Jake het over neemt van je de komende paar ochtenden. Ik deel je met iemand anders in,” is het antwoord van Sam.
“Dank je wel.” Het is te horen dat Jared opgelucht is.
“Eet je ook mee of niet?” De vraag komt duidelijk van Sam.
“Nee, morgen op het strand eet ik wel mee.” Ik weet gewoon dat Jared zijn hoofd schud. “Niemand kook beter dan zij.”
“Je moet het zelf weten. Wees wel voorzichtig want je mag haar niet alles vertellen. Ze is niet je inprent.” Ik weet alles al Sam want hij is mijn broer. Dus ik ben de enige die weet wanneer Jared liegt. Wat zijn jullie voor vrienden?
Reageer (1)
Volgens mij worden ze echt super boos als ze erachter komen
8 jaar geleden