Foto bij Chapter 028

Jaylyn Cameron

Eenmaal terug thuis, kan ik op de klok zien dat het acht uur is geweest. Even opfrissen en daarna het ontbijt. Jared zal zo wel terug komen en hij lust dan wel wat te eten. Morgen is het zaterdag en dan vertellen we het de anderen. Met een zucht zet ik de koffie op tafel en kan ik voetstappen horen.
“Jij had het wel gezellig, hé.” Aan Jared's stem te horen, is hij wat boos. “Je mag van geluk spreken dat Sam niks gemerkt heeft want soms loopt hij mee.”
“Jared, alsjeblieft.” Ik kijk mijn broer aan. Meteen verandert zijn gezicht. “Ik had eigenlijk wel behoefte aan gezelschap. En het liefst gezelschap die niet terug kan praten.”
“Dat weet ik. Ik heb Seth gezien bij je,” knikt hij. Ik wist dat hij het was. Paul had zich alleen laten zien zonder te grommen. “Als ik mijn ronde niet had, was ik bij jou gebleven. Al werd ik niet vrolijk van Paul's gedachten.”
“Hoezo,” wil ik weten en zet ik het ontbijt voor hem op tafel.
“Nou, hij weigerde door te gaan met de ronde. Ik moest het maar alleen doen want hij wilde jou blijkbaar niet in de steek laten,” zegt mijn broer. “Daarna schrok hij van de camera om je nek. Het gebeurd niet vaak dat iemand hem kan kalmeren buiten Sam, of mij, om. Je weet dat ik het beste zicht heb van iedereen want ik kon zien dat je Paul zelfs kon aaien.”
“Eet eerst je ontbijt op.” Schijnbaar moet hij boos zijn want anders was zijn ontbijt al op geweest.
“Waarom heb je hem gezegd van onze ouders,” klinkt het tussen een paar happen door.
“Is morgen ook het kampvuur of niet?” Ik zie dat hij knikt.
“Normaal gesproken mag je alleen komen als je bij de pack hoort of een inprent ben van iemand. Voor jou maak ik een uitzondering want je heb dezelfde zintuigen en een temperatuur die niet normaal is,” gaat Jared verder.
“Zie ik je vrienden daarvoor of niet?” Ik drink mijn koffie op.
“Ja, we hebben op het strand afgesproken,” knikt hij.
“Rond tien uur of niet?”
“Nee, rond lunchtijd. Ik heb wel eerst mijn ronde en ik kom gewoon hierheen voor een ontbijt,” grijnst hij. “Niemand kan jou kookkunsten overtreffen.”
“Oké, ik weet niet of jij nog plannen had maar ik ga zo eerst boodschappen halen.” Nadenkend kijk ik naar het lijstje.
“Ik ga zo eerst onder de douche. Daarna ga ik naar Sam. Hoe je het ook bekijkt Paul is weer naar mijn huis gekomen en dat hij op de veranda wachtte, zegt mij dat hij ook weer in mijn kamer gegluurd heeft.” Jared vind het duidelijk niet leuk dat zijn vriend zulke dingen doet. “Ik ben in ieder geval voor het eten weer thuis.”

Reageer (1)

  • Altaria

    KAMPVUUR! Tijd voor de waarheid!

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen