Foto bij Chapter 018

Jaylyn Cameron

Pas als we thuis zijn, doet Jared eerst de keukendeur dicht. Vast om er zeker van te zijn dat niemand ons kan horen. Zelf zet ik de radio aan. Gewoon voor de zekerheid. Ik weet dat hij me een preek wil geven.
“Jared, voordat je me een grote mond wil geven.” Begin ik zelf. “Ik wist niet dat ik over een grens ben gegaan. Overtreed ik dan grote regels door mijn passie voor fotograferen? Ik wil wel mijn excuus aanbieden en toestemming vragen om op hun land te mogen. Puur en alleen om foto's te kunnen maken.”
“Ik snap het wel van jouw kant, Lyn.” Hij slaat zijn armen om me heen. “Het enige dat mij kwaad maakte, is dat je Emmet en Rosalie tegenkwam. Dan moet je met Carlisle en Esmee praten.”
“Waarom wil Sam hierheen komen? Vanwege mij, ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn daden en als ik iemand mijn excuus aan moet bieden dan is dat wel bij die Carlisle en Esmee.” Verbaasd kijk ik naar hem en ga ik naar de keuken. Gelukkig kan ik nog niks horen.
“Om zeker te weten dat ik je niks verteld heb over wie en wát ik ben. Dat mag officieel niet en dat weet je.” Zucht hij en gaat hij zitten.
“Alleen je inprent mag het weten.” Knik ik en trekt Jared me op schoot.
“Heb je enig idee dat je er nog makkelijk vanaf komt. De vampieren die in Forks wonen, zijn vegetariërs. Ze leven op dierenbloed.” Vertelt Jared me. “Je was nog relatief veilig. Maar doe dat niet nog een keer.”
“Hoe heten ze? Met hoeveel zijn ze?” Wil ik weten.
“Ehm, je heb Carlisle, Esmee, Edward, Alice, Jasper, Emmet en Rosalie. Ze heten de Cullens. Carlisle en Esmee zijn getrouwd. Emmet en Rosalie zijn samen. Net als Jasper en Alice.” Legt hij uit. “Ik verwacht Sam elk moment hier.”
“Dan zal ik hem zeggen wat ik net tegen jou gezegd heb. De enige die ik mijn excuus aan moet bieden is bij de Cullens. Net als dat ik toestemming wil vragen om op hun land te komen voor mijn hobby. Ik hoop daar een baan van te maken door een fotozaak te openen of vanuit huis te werken.” Verzeker ik hem. “Ik zal nooit foto's maken van mensen, vampieren of iets anders wat onnatuurlijk is.”
“Mooi.” Het is te zien dat Jared opgelucht is. Ik weet dat hij zich soms zorgen maakt. Dat komt omdat we alleen elkaar nog hebben. “Schenk jij maar wat te drinken in en zet ik de deur open. Ik hoor Sam al.”

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen