Chapter 013
Niet te geloven dat ze er allemaal in trappen. Anders kan je zien dat Jared en ik familie zijn van elkaar. Ik hoef alleen naar mijn broer te kijken en ik schiet weer in de lach. De cake staat nu af te koelen en heb ik wat te drinken in geschonken voor ons tweeën.
“Die opmerking gaat Sam nog achtervolgen. Hoe willen we dat gaan doen?” Ik weet dat Jared misschien op zaterdag pas wil uitleggen hoe het echt zit.
“Geen idee.” Schud hij zijn hoofd. “Ik heb alleen subtiel gezegd dat sommige dingen privé horen te blijven. Sam zei dat hij Paul erop aan zou spreken. Ik citeer mezelf even: 'Geef hem maar de waarschuwing dat ik het bij hem doe anders. Best kinderachtig trouwens om bij mij naar binnen te gluren. Ik wil sommige dingen privé kunnen houden. Dat moet jij begrijpen.' Serieus, ik had moeite om mijn lachen in te houden op dat moment.” Grinnikt hij.
“Omdat Sam Emily heeft.” Knik ik begrijpelijk en beginnen we weer te lachen.
“Hoewel hij Paul een grote mond geeft, hou ik er rekening mee dat die idioot toch misschien weer komt kijken. Hou je het nog vol om naast me te liggen?” Glimlacht Jared naar me.
“Ja hoor,” antwoord ik. Vroeger had ik ook nooit moeite om bij hem te kruipen als ik bang was of zo. Dat heeft onze band alleen maar sterker gemaakt. “Jij?”
“Daar zit ik niet mee en dat weet je.” Grijnst Jared. “Ik heb trouwens voor het eerst een muffin bij Emily afgeslagen. Dat krijg ik vast nog wel te horen.”
“Dat heb je gedaan omdat ik graag in de keuken sta. Die rijsttafel van gisteravond was anders voor vier personen.” Zucht ik hoofdschuddend. “Door je eetlust eet je voor drie.”
“Heel normaal. Emily nodigt ons nog wel eens uit voor het eten. Je moet de pannen zien die zij op tafel zet.” Reageert mijn broer. “Ik wil je wel waarschuwen voor Paul. Je kan hem nog een paar keer zien omdat ik mijn ronde met hem heb. Hij heeft een kort lontje en is snel boos te maken. De transformatie heeft hij niet volledig onder controle dus als je hem kwaad maakt, heb je kans dat hij verandert.”
“Dat zal ik in gedachten houden.” Knik ik en controleer ik of de cake genoeg afgekoeld is. Vervolgens snij ik een paar plakken die ik op tafel zet. Meteen pakt Jared er een.
“Lekker.” Aan zijn gezicht is het te zien dat hij geniet.
“Weet ik.” Glimlach ik en is het stil. Wat komt omdat Jared rustig een paar plakken cake naar binnen werkt. Net dan kan ik voetstappen horen. Jared hoort blijkbaar hetzelfde en kijkt hij naar de bossen.
“Het is Sam,” zegt hij en draait hij zijn hoofd naar mij. Waardoor ik hem vragend aan kijk want ik kan nog niemand zien. “Ik heb betere ogen dan de rest,” fluistert Jared en knik ik alleen.
Reageer (1)
Sam komt ze controleren
8 jaar geleden