Mercedes Kendrick


'Mevrouw Collins is niet in staat om het laatste uur les te geven. Voor zij die dat willen zal er een lokaal ter beschikking zijn om huiswerk te maken of iets dergelijks'. Opgelucht haal ik adem. Dit is een van de meest ontspannende dingen ooit : horen dat je uitval hebt. 'Ga jij naar dat lokaal?' vraagt Taylor aan me. Snel schud ik mijn hoofd. 'Ohja jij bent daarna uit he, ik moet nog twee uur' gromt Taylor humeurig. 'Ergens heb ik wel medelijden met je hoor TayTay' grijns ik kort. 'Kreng'. De bel gaat en snel wandel ik naar mijn locker. Daar pak ik mijn jas uit en snel wandel ik door naar buiten. Als ik thuis ben moet ik nog douchen en ook nog nette kleren uitzoeken voor vanavond. Hoe laat zouden die jongens komen? Geen idee.

'Jij bent vroeg thuis' merkt mijn moeder op. Vrolijk knik ik,'uitval'. 'Ik ga die school van jou toch een keer mailen hoor' gromt mijn vader vanuit de keuken. 'Hoi paps' glimlach ik. Hij knikt kort. 'Ik betaal die school niet voor uitval' gromt hij weer. 'Ach nick gun dat meisje ook is een vrij middagje' antwoordt mijn moeder. 'Slaapt Bentley?'. Ander onderwerp. 'Ja als het goed is wel ja' knikt mijn moeder. 'En hoe laat komt die band?' vraag ik aan mijn vader. Hij komt de woonkamer ingelopen. Een gaap verlaat zijn mond. Lange dagen en weinig slapen. Arme man. 'Rond vier' knikt mijn vader. 'De catering komt half 4. Binnen een half uur zouden ze klaar zijn' lacht mijn vader. Uit ervaring weet ik dat dat nooit zal lukken. Ze zijn minstens een uur bezig. 'Romanée eet niet hier' vertelt mijn moeder dan. Ik knik. Dat kind zal te druk zijn om te eten. Uit ervaring weet ik ook dat afspraken altijd een half uur later zijn dan af gesproken. Of later. 'Dat rijke lui leven bevalt mij wel. Met een paar miljoenen op de bank ergens in investeren, dat wordt meer waard en hoppatee je hebt meer geld. Terwijl het enige wat je doet is een beetje rondbellen' mompel ik. Mijn vader knikt,'maar zie eerst maar een paar miljoen te krijgen'. 'Ach dat krijg ik wel cadeau van jou toch? Als welkomstcadeautje in het vak' grijns ik. Hij schudt meteen zijn hoofd. Nu gaat de preek weer komen. 'Jullie moeten zelfstandig zijn. Mij is het ook niet gegeven. Als ik voor jullie blijf betalen leren jullie nooit iets. Je moet de waarde van geld weten'.

De deurbel gaat en mijn vader staat meteen op. Mijn gekrulde haren duw ik achter mijn oor, niet zo fijn namelijk bij de drie kussen die zo standaard zijn. 'Heee Nick!' hoor ik een mannen stem roepen. Mwah mwah mwah. Drie kussen. Rechts links rechts. Bentley kiert vrolijk. Klein ventje. Het is zo raar hoe we een maand geleden nog met zijn vijven waren en nu alweer met zijn zessen, Het is apart hoe zo'n klein ventje zoveel vreugde kan brengen. 'Dit is mijn vrouw, met ach de kleine al op der arm. De kleine is Bentley, de pasgeborene' stelt mijn vader mijn moeder en Bentley voor. De kamer wordt vervuld door mensen. Vijf jongens komen de kamer in lopen vervolg door een vrouw en een man. De jongens stellen zich zelf voor. 'En dan zijn dit Aston en Mercedes' knikt mijn vader. 'Allebei een auto' merkt een van de jongens slim op. Mijn vader knikt, 'Dan hebben we eigenlijk nog Romanée maar die kon er jammer genoeg niet bij zijn'. 'Harry' stelt een jongen zich voor. Drie kussen. 'Louis'. 'Zayn'. 'Eigenlijk zit ik niet meer in de band van One Direction maar we denken er over na om mij weer in de band te zetten' knikt de jongen. Zayn heette hij volgens mij. Ik knik. 'Liam' stelt vervolgens een jongen zich voor. Drie kussen. 'Niall'.

We zitten lekker te eten als Bentley begint te huilen. Mijn moeder wenkt mij om te gaan kijken wat er is. Als ik naar Bentley zijn box loop begint hij alweer te lachen. 'Bentley' lach ik vrolijk. Hij duikt achter een kleedje. 'Is dat eigenlijk niet flauw? Van je 4 kinderen hebben er 3 een naam van en auto' hoor ik een van de jongens vragen. Zo heb ik er eiegenlijk nog nooit over na gedacht. Ik dacht altijd gewoon aan de namen en niet aan de auto's er achter. 'Romanée is vernoemd naar de lievelings wijn van mijn vrouw. Haar derde naam is Royce. Als in Rolls Royce' legt mijn vader uit. 'Zo is Mercedes haar ik geloof vierde naam Chateau, vernoemd naar een heerlijke wijn. En aston zijn vierde of vijfde naam is Jayer'. 'Zo hebben ze allebei en een autonaam en wijn' lacht mijn moeder. De jongens kijken verbaasd op. 'En Bentley dan, naar welke wijn ga je hem vernoemen?' vraagt Liam. Tenminste, ik gok dat hij het is. Met Bentley op mijn arm loop ik terug naar de tafel. 'Waarschijnlijk wordt het Bentley Roumier. Van de wijn Christophe Roumier Musigny Grand Cru, Côte de Nuits . Een heerlijke wijn uit Frankrijk' lacht mijn vader kort. Nou dat is ook een mond vol. Waarom niet gewoon jantje, of peter. Een doorsnee naam.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen