Foto bij 'T Was The Night Before Christmas 2.1 (Gemma)

Het is stil in huis. Zeker voor deze tijd van het jaar. Zeker als je het vergelijkt met hoe het vorig jaar was. Vergeleken met hoe het zou moeten zijn. Vorig jaar was Harry er. We zouden net samen boodschappen hebben gedaan om alles voor morgen klaar te krijgen. We zouden koekjes bakken en vast het diner voorbereiden. De kerstmuziek zou op het hoogste volume afspelen en we zouden keihard meezingen. De kerstboom zou prachtig versiert zijn. Overal zouden lichtjes hangen en de meest mooie slingers zouden het huis sieren. De kerstboom staat nu wel, maar erg vrolijk ziet het er niet uit. Ik heb er mijn best niet voor gedaan. Ik bedoel maar, wie zou het zien behalve ikzelf? Het is doodstil in huis. Er komen geen lekkere geuren uit de keuken van koekjes en allerlei andere lekkernijen. Het is gewoon saai en niet leuk zonder mijn grote kleine broertje. Mijn ouders zullen er ook niet zijn. Zij vieren kerst met vrienden in Manchester en ik zit hier in Londen. In mijn koelkast staat een kalkoen die alleen nog maar in de oven hoeft en ook de rest van het menu komt regelrecht uit een verpakking. Ik heb geen zin om voor mij alleen te koken. En ik vind het al helemaal onzin om alleen voor mij iets te gaan bakken. Ik zou er over een week nog mee zitten. Zonde van het lekkers. Dan maar een bak Ben en Jerry’s. Volgend jaar zal ik wel weer iets uitgebreids doen, maar ik heb er nu gewoon geen zin in. Alleen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen