Hoofdstuk 6
Op de gang is het heel erg druk en ik zie dat ze het benauwd krijgt. Ik duw haar een gangetje in en zie haar even diep in en uit ademen. Claustrofobie? vraag ik. Nee hoor, maar als ik wordt platgedrukt krijg ik snel paniekaanvallen. Daarna lacht ze vluchtig.De rest van de gang is leeg en de les is al begonnen als we binnenkomen. Mevr. Coeck ziet ons binnenkomen en zegt: Zo seth, komen jij en deze jongedame toch nog meedoen vandaag? Het spijt me mevrouw het is mijn schuld ik zou Marie eerst nog rondleiden. Marie, zeg je… Ja dat ben ik. Klinkt er van achter mijn rug. Oké, omdat het haar eerste dag is mogen we gaan zitten. Er is nog plaats naast Colin, mijn beste vriend, en naast Cato. Marie is al snel naast haar gaan zitten en dus zit ik van voren naast Colin. Hey gast, wie is dat? vraagt hij. Gewoon het meisje dat ik heb geholpen met haar tassen. Aah onze mysterieuze meid, glimlacht hij. Hij weet echt alles van mij. Als de les gedaan is zeg ik tegen Colin dat hij al mag vertrekken en dat moet ik hem geen twee keer zeggen. Hij heeft altijd reuze honger en in de gangen mag je niet eten. Ik wacht Marie op en Stel voor om bij mijn vrienden te gaan zitten. Eerst wil ze het aanbod afwijzen maar als ik vraag waar ze anders zou zitten komt ze toch mee.
Marie POV
Ergens ben ik toch bang voor zijn vrienden, wat als ze mij niet leuk vinden, wie heb ik dan nog over? Als we aankomen kijk ik meteen naar de grond. Seth hou ook even stil en stelt me gerust. Hij is echt fantastisch!! Ik kijk op als ik mijn naam hoor vallen. Ik schenk iedereen een schichtige glimlach. Ik kijk de mensen aan wie Seth mij voorstelt even aan. Colin en Brady. Ze glimlachen vriendelijk en op de een of andere manier voel ik me op mijn gemak bij deze 3 jongens. Niet zo’n buitenstaander zoals gewoonlijk en zij behandelen mij ook niet zo, wat ook vrij nieuw is. Brady gaat verder met zijn verhaal, maar ik kan niet helemaal volgen. Het gaat over een film die ze laatst hebben gezien en daar ben ik nu niet echt van op de hoogte. Als ik uitleg wil vragen gaat de schoolbel en beginnen de lessen van de namiddag. Bleugh! Hier had ik echt geen zin in.
Er zijn nog geen reacties.