Foto bij hoofdstuk 5

Ik werd wakker van mijn wekker en dan meteen ook klaarwakker. Het was maandag mijn eerste dag hier op school. Ik was zenuwachtig en viel bijna van de trap omdat ik niet oplette. Klungel dacht ik bij mezelf! Ik kreeg ook bijna niets door mijn keel maar door mijn opvoeding eet ik toch flink mijn bord leeg. Ik loop net naar boven als de bel gaat. Mam kun jij even gaan opendoen dan haal ik snel mijn tas! Ik hoor dat Seth zich voorstelt aan mijn ouders. Haha, precies mijn vriendje die voort eerst langskomt! Hij is mijn vriendje wel niet maar daar gaat het nu niet om. We gaan te voet naar school, het is toch maar 10 min wandelen. Seth praat zoveel dat ik er met geen stokken tussenin kan komen. We komen op school aan en Jacob komt naar me toe. Als hij bijna bij ons is kijkt hij Seth aan. Hey Marie, heb je zin om bij ons te zitten straks? Nee hoor ik zit al bij Seth. Aah oké dan.. en een beetje teleurgesteld loopt hij weg. Seth en ik lopen dan samen naar de infobalie. Excuseer mevrouw, ik ben nieuw hier.. Aah dan moet jij Marie zijn. Als ik Seth vragend aankijk schiet deze in de lach. La Push is klein en hier weet iedereen alles. Hier is je sleutel van je kluisje en je lessenrooster, zegt de mevrouw. Je zit bij Seth in de klas dus kan hij je wel een rondleiding geven niet? Tuurlijk, met alle plezier. Hoe ken jij Jacob eigenlijk? Ooh ik ben hem tegengekomen op het strand gisteren. Hij was toen samen met ene Paul en Sam, waarom? Niets speciaal, ze zijn gewoon heel erg populair op school en voelen zich beter dan alle anderen. Seth POV: Tijdens het vertellen laat ik Marie de lokalen zien en hoe dat ze zijn geordend en dan als laatste de kantine waar je kan eten als het buiten slecht weer is en waar je broodjes kan kopen voor ’s middags. Als ik de bel hoor loods ik haar mee naar het Wiskunde lokaal.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen