Foto bij Bad News 1.1 (Gemma)

‘Kun je echt niet thuiskomen voor kerst?’ Ik ga achterover liggen op de bank. Mijn kleine broertje heeft me zojuist verteld dat ze op kerstavond nog een extra show moeten doen. Op kerstavond nota bene. Hoe komen ze erop? Stelletje gekken. ‘Sorry Gems. Het gaat me echt niet lukken.’ Harry klinkt zelf ook niet gelukkig. Natuurlijk klinkt hij niet gelukkig. Ze zijn met kerst niet thuis. ‘Het spijt me echt Gemma.’ Verontschuldigd hij zich nogmaals. Ik zucht eens. ‘Het geeft niet. Jij kunt er ook niets aan doen.’ Stel ik hem gerust. Mijn stem trilt een beetje als ik het zeg. ‘Nawh, don’t be sad! Ik kom zo snel mogelijk thuis. Met oud en nieuw ben ik er sowieso!’ Probeert hij me op te vrolijken. Ik glimlach om zijn poging. ‘Ik weet het. Komt goed. Ik vermaak me wel. Maar ik ga je wel missen.’ ‘Ik jou ook Gems. Heel erg.’ Op de achtergrond klinkt geroep. ‘Ik moet gaan. Ik spreek je later.’ Zegt Harry. ‘Oké, love you!’ Zeg ik hem. ‘Ik hou ook van jou.’ Dan klinkt de piep ten teken dat Harry heeft opgehangen. Mijn kleine broertje is niet thuis met kerst. Een eenzame traan rolt over mijn wang heen en spat op mijn broek uiteen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen