Almost christmas part 4
Zwaaiend nam ik afscheid van mijn zussen en mijn kleine nichtje Claire. Samen met mijn ouders was ik langs Emily en Sam gegaan waar mijn oudste zus met haar man en kinderen ook waaren. Het was fijn om bij te praten met mijn zussen ook al waren ze wat ouder dan mij wist ik wel dat ze me altijd begrepen. Emily had me op mijn hart gedrukt vaker te komen dat Leah dat vast ook leuk zou vinden in plaats van tussen als die jongens, ik wist dat ze gelijk had maar heel veel behoefte had ik er niet aan. Ik was altijd de buitenstaander als ik er was soms leek het of ze het over allerlei dingen hadden die ik niet mocht weten. Toch had ik gezegd dat ik wat vaker zou komen, ik denk dat Leah dat ook zou waarderen. 'Al een beetje zin in morgen avond?' Vroeg mijn moeder, ik knikte maar zei niks. Mijn ouders zouden samen met Sue en Charlie naar Billy gaan terwijl alle vrienden van Seth en Leah hier heen kwamen met hun aanhang ik had aan Leah gevraagd wie allemaal maar ik was ze bijna allemaal vergeten op de oude groep na waar ze altijd mee om gingen. We stapte in de auto en mijn vader reed op een rustig tempo weg, de wegen waren dik besneeuwd en de huizen waar we langs kwamen waren prachtig versierd een triest gevoel overspoelde me en ik moest moeite doen om mijn tranen binnen te houden. Ik beet op mijn lip en dwong mezelf om niet meer naar de weg of de huizen te kijken. Zo dra de auto stopte sprong ik er uit en liep het huis van mijn tante in, ik begroeten iedereen maar ging vlug naar boven. Boven liet ik me op de slaap bank vallen schopte mijn gympen uit en kroop onder de dekens en daar liet ik mijn tranen de vrijen loop, daar speelde ik alles weer in mijn hoofd af, het gevoel van toen was elke dag bij me, ik voelde me verraden, voor gelogen en bedrogen. Ik kon alleen maar boos zijn op mezelf. Het hele jaar had ik me nog niet ze gevoelt als nu maar de gezelligheid haalde alles weer terug.
Ik was zo in mijn gedachten dat ik niet had gemerkt dan Leah binnen was gekomen en naast me was gaan zitten. Ik voelde hoe haar warme hand over mijn rug ging, 'Wil je het vertellen?' Vroeg ze met een lieve stem. Ik haalde mijn schouders op die meteen nog erger begonnen te schocken dan ze al deden. 'Lieverd praat tegen me.' Ze trok me recht zo dat ze me in een knuffel kon nemen. Ik had dit gemist, ik had haar gemist ik weet dat ik haar zelf had verstoten maar dat was denk ik het domste wat ik kon doen. Ik weet niet hoe lang we zo zaten maar het maakte me een stuk rustiger, zo rustig dat ik en besluit nam en begon te pesten. 'Het gaat over Jesse ik ben niet helemaal eerlijk geweest.' Ze knikte en keek me verwachtingsvol aan. In de drie jaar tijd dat ik met hem had, heeft ze hem nooit gemogen, als of ze aanvoelde dat hij iemand anders was en zich leuk voor deed. 'De reden dat het uit ging was niet helemaal de waarheid.' Ik nam haperend adem en veegde de tranen van mijn gezicht. 'Het was kerst avond we waren bij hem thuis en hij had weer eens te veel gedronken, ik had er iets van gezegd we hadden ruzie gekregen zo veel ruzie dat hij me bij mijn keel heeft gegrepen het was niet de eerste keer maar het was wel de eerste keer dat ik besloot dat ik er klaar mee was. Savonds sliep ik in de logeer kamer en had ik besloten er toch maar over te praten met hem, de volgende dag op eerste kerstdag liep ik zijn kamer in en had die seks met Anastasia een van de dochters van de vrienden van zijn ouders. Ik wou weg ik wou naar hier, maar durfte het tegen niemand te zeggen. K schaamde me. Dat hij liever een ander had dan mij, ik dacht datbhet aan mij lach dat die vreemd ging. Hij zei dat die spijt had en dat die van mij hielt, ik besloot toch te blijven maar sliep wel in de logeer kamer. Toen snachts kwam die naar me toe en begon die aan me te zitten maar ik wou niet. Maar hij stopte niet hij deed me pijn. Ik heb hem geslagen en gelukkig stopte die toen, midden in de nacht heb ik toen mijn spullen gepakt en ben terug naar huis gegaan. Daarom haat ik kerst Leah, alles doet me denken aan toen.' Tranen rolden weer over mijn wangen naar beneden. Leah nam me op nieuw in haar armen. 'Ik vermoord dat ventje, ik zoek hem op en neem de jongens mee.' Ik wist dat ze serieus was hoe erg ik hem ook haten toch schudden ik mijn hoofd. 'Hij is het niet waard Leah.' Ze gromde. 'Ach we gaan er een top kerst van maken, en met kerst gebeuren er wonderen wie weet kom je wel de ware tegen.' 'Jij geloofde toch niet in de ware?' 'Ik geloofde wel meer dingen niet, maar ik sta nergens meer van te kijken. En stiekem hoop ik dat jij de waren vind..' Ik vond haar zin erg vaag maar bedankte haar en gaf haar een knuffel. Ik hoop dat ze gelijk had en dat deze kerst een stuk beter zou worden dan de vorige.
Reageer (3)
Uhg wat een zak is die Jesse
8 jaar geledenOmg die kerel is niet goed!! Jij ook fijne kerst mogen we nog een hoofdstuk
8 jaar geledenAaawwh, zoveel medelijden..
8 jaar geledenSnertjoch, echt het type dat ik gwn niet mag! Leah moet hem te grazen nemen
Ik wil t ook wel doen *komt random in t verhaal* alleen ik heb kippenkracht dus helaas..