Almost christmas part 2
Stil zat ik achter in de auto bij mijn ouders, zin in nog een ruzie of discussie had ik niet veel zin dus had besloten mijn oortjes in te doen en heerlijk naar mijn eigen muziek te luisteren. Van af waar wij wonen was het een half uurtje rijden naar het reservaat in La Push ik keek naar buiten het bebosten landschap flitste aan me voorbij, zachtjes vielen er grote vlokken spier witten sneeuw uit de hemel naar beneden. Ik weet nog hoe ik vroeger samen met Leah altijd naar buiten rende om in de sneeuw te spelen, hoe we Seth pesten en onder gooide met bergen sneeuw. Vroeger gierde de zenuwen door mijn lichaam als het kerst nacht was, het liefste bleef ik heel de nacht op zo dat ik de kerstman kon begroeten. Maar tijden veranderde mensen veranderen, ik was veranderd. We reden een bos pad op en ik wist dat we nu het reservaat in waren gereden, snel pakte ik mijn mobiel van mijn schoot drukte mijn muziek uit en deed mijn oortjes uit en in mijn jaszak. Ik hoorde hoe mijn ouders in gesprek waren over de omgeving, wat ik niet snapte want het zag er het zelfde uit als het reservaat bij ons. 'We zijn er.' Zei mijn moeder blij toen mijn vader de auto stopte. 'Goh dat had ik nog niet gezien dank je.' Zei ik sarcastisch en stapte uit. 'Gedraag je.' Siste mijn vader gevaarlijk Ik gaf hem een poes lieve lachje en zag nog net hoe hij zijn tong uit stak voor hij zich omdraaide om naar de deur te lopen. Mijn vader was gek, echt gek toen ik en Leah geslaagd waren heeft hij een feest georganiseerd voor zo ongeveer heel de omgeving. De deur werd open gedaan door mijn kleine neefje als was dat kind niet heel klein meer zag ik, de laatste keer op de bruiloft van Emily twee jaar geleden was die al een flik stuk gegooid maar ik geloof dat er nu nog twintig centimeter bij was gekomen. Mijn ouders begroeten hem vrolijk en stapte met hun koffers naar binnen. Ik was niet zo snel en was mijn koffer nog uit de achterbak aan het halen. 'Zal ik even helpen?' Hoorde ik de stem van mijn neefje zeggen. 'Graag.' Zei ik vrolijk toen ik hem een knuffel gaf. Samen liepen we het gezellige huisje in, als wou ik het liefste de kerstboom om trappen en alle versiering weg halen. Elke keer als iets me aan kerst liet denken voelde ik hoe messteken zich door mijn hart boorden dieper en dieper. 'Kleintje!!' Hoorde ik iemand riepen, ik keek naar de trap en zag hoe Leah naar beneden kwam stormen, jeetje wat was er met dit kind aan de hand. Jaren was zij de chagrijnigste van de familie maar blijkbaar heeft iets haar weten doen omslaan. Ze gaf me een knuffel, na een tijdje liet ik jaar los en liep op mijn tante af 'Hooi, tante Sue.' Zei ik voor Leah me mee naar haar kamer trok. 'Jij bent vrolijk.' Zei ik terwijl ik op haar bed plofte. Ze ging naast me zitten en knikte, 'Ach ja, weetje ik heb het achter me gelaten en ben door gegaan, ik kan de rest van mijn leven wel om Sam gaan zitten simpen maar hij is gelukkig, Emily is gelukkig. Ik gun het ze, en wat Sam en ik hadden was geen echte liefde ik vind mijn ware liefde wel.' 'Wie ben jij en wat heb je met Leah gedaan?' Ze gaf me een stomp tegen mijn schouder en ik schoot in de lach. 'Vertel me de laatste roddels.' Zei ik vrolijk, dat was iets wat ik echt had gemist aan Leah. Vijf jaar geleden toen haar vader stierf ging ze steeds meer met de jongens om en sinds dien wist ze alles over hun en kreeg ik alles te horen, blijkbaar hadden ze het over alles en iedereen en vergaten ze wel eens dat Leah er bij was. 'Nou onze kleine Seth is verliefd, ze heet Ruby en komt uit Forks hij heeft haar op een feestje bij de Cullens ontmoet ze zit bij Rennesmee in de klas. Rennesmee kende je toch die had je op de bruiloft gezien toch? Nou het is tussen haar en Jacob ook officieel. Jared en Kim zijn verloofd. Oh en dan heb je Rachel Black ze is terug, je weet wel de zus van Jake die was gaan rond rijzen, nou die heeft nu dus een relatie met Embry. Jacob was er niet blij mee maar hij kan er weinig aan doen ze zijn echt verlieft.' Sloot ze haar verhaal af. Normaal vond ik het heerlijk om naar zulke dingen te luisteren en de laatste weetjes te horen, maar iedereen is gelukkig in de liefde en het leek als of het mes wat in mijn hart zit nu ook nog eens werd rond gedraaid.
Reageer (3)
Ik zou nu ook wel graag willen weten waarom ze niet van kerst houd!
8 jaar geledenJe schrijft super ben heel benieuwd waarom ze kerst zo haat! Snel verder xxx
8 jaar geledenAwwh ik heb echt medelijden met haar...
8 jaar geledenIk hou ook niet zo van kerst, maar niet om zo'n reden of zo, ik vind de liedjes die al dertig jaar worden gedraaid gewoon niet zo leuk
However, snel verder!!!