Plaaggeest!
- Dit wil toch ieder meisje?
Justin's pov:
Ik ging echt niet buiten blijven staan of wachten terwijl zij ging inpakken. Ik wist wel dat meisjes héél erg lang nodig konden hebben om te pakken, dus liep ik haar achterna, haar huis in, de trap op.
Ze stopte voor een kamerdeur waar een poster op hing. Maar voor ik had gezien wat er op stond, had ze hem er al af getrokken. Ik vroeg me af wat er op had gestaan. Ik liep nieuwsgierig haar kamer in.
Ze stond doelloos in het midden van de kamer. Ze zag knalrood, al snapte ik niet waarom.
Het duurde twee seconden voor het tot me doordrong. Haar hele kamer hing vol met posters van mij. Van míj! Wauw. Zoiets had ik niet verwacht. Ik staarde even met open mond rond naar al die posters. Er waren zelfs foto's van mezelf bij die ik nog nooit had gezien! Ik die dacht dat ze me in België misschien nog niet kenden. Misschien waren Belgische meisjes wel nog erger dan de Amerikaanse.
Ik grijnsde naar haar. 'Mooie kamer.'
Ze werd nóg roder.
'Pas op. Straks verwarren ze je met een tomaat.'
Ze stak haar tong uit. 'Tease! Dat zijn de enige posters die de laatste tijd nog bij de boekjes zitten, dus ik moest ze wel ophangen.'
Ik grijnsde. 'Niemand verplicht je om posters op te hangen. En zéker niet zovéél.'
Ze negeerde me en deed haar kast open.
Geen inloopkast of zo. Een gewone kast.
Correctie, een gewone kast die uitpuilde.
Ze begon wat T-shirts eruit te pakken en smeet ze naar het bed. Ik stond er net tussen en een van haar T-shirts vloog over mijn hoofd. De andere landde erop.
'Hé!'riep ik. Ze draaide zich om en keek me geschrokken aan.
'Oeps,'zei ze. Ze pakte de T-shirt van mijn haar en lachte. 'Dan moest je er maar niet tussen staan.'
Ik grijnsde en ging op het bed zitten. Hopend dat ik daar wat veiliger zat.
Na een tiental T-shirts die nog door de kamer vlogen, begon ik me af te vragen hoeveel T-shirts ze van plan was mee te nemen.
'Uhm... Chloë? Ik weet dat meisjes altijd te veel pakken. Maar toch niet zovéél te véél?'
Ze glimlachte. 'Nhee hoor. Ik zoek gewoon mijn rode T-shirt.'
Ik trok een wenkbrauw op. Zocht ze zo een T-shirt?
'En daaruit,'ze gebaarde naar de berg T-shirts naast me, 'moet ik natuurlijk ook nog iets kiezen om vannacht aan te doen.'
Ik haalde mijn schouders op.
'Je kan toch gewoon een pyjama nemen?'
'Ja. Dat zou ik kunnen doen. Maar omdat ik daar geen zin in heb, neem ik een lange T-shirt.'
Ik keek even naar de T-shirts die naast me lagen. Lange T-shirt? Die lag er dan nog niet tussen.
'Wees gerust. Ik héb hier ergens een lange T-shirt,'mompelde ze, terwijl ze weer T-shirts begon op het bed te gooien.
Ik bekeek haar T-shirts even. 'Deze is wel leuk,'mompelde ik.
'Wat zei je?'vroeg ze, terwijl ze zich omdraaide.
'Niets. Gewoon. Deze is toch mooi?'
Ze keek even naar de T-shirt.
'Nou ja, mij goed. Ik pak die wel. Maar ik vind mijn lange T-shirt niet.'
Ik lachte. Ze mocht van mij natuurlijk ook een T-shirt van mij aandoen. Maar ik wist niet zeker of ze dat wel wilde. Ik zei dus maar niets, en wachtte geduldig terwijl ze terug met T-shirts begon te smijten.
Je zou toch wel denken dat haar T-shirtvooraad ooit uitgeput moest zijn, maar dat leek niet zo.
Plots klopte er iemand op de deur.
'Ja?'zei Chloë.
'Liefje, je moet vertrekken. Anders is Justin straks te laat.'
'Jaja, we komen meteen,'zei Chloë, met haar hoofd bijna helemaal in de kast.
Chloë's moeder deed de deur weer dicht en ik hoorde haar de trap weer afgaan.
Ik stond op en ging achter haar staan.
'Lukt het zo'n beetje?'vroeg ik sarcastisch.
Ze kwam met haar hoofd uit de kast en draaide zich om. Doordat ze niet had verwacht dat ik zó dicht stond, schrok en viel ze.
Ik kon haar nog net tegenhouden, voor ze tegen de kast viel.
'Sorry,'mompelde ik.
'Het spijt me,'zei ze op hetzelfde moment.
We lachten alletwee en ze kwam recht.
'We moeten door,'zei ik, terwijl ik haar snel weer losliet.
'Maar ik vind mijn lange T-shirt niet,'pruilde ze.
Ik lachte. 'Leen dan wat van iemand anders.'
'Goed.'
Ze pakte snel een tas van onder uit haar kast en zette die op haar bed. Ik gaf haar de T-shirt die ik had uitgekozen en ze stopte er een toiletzak, pumps, een skinny jeans, nog een witte skinny broek, en een zakje bij.
Ik glimlachte. 'Klaar?'
'Klaar.' Ze grijnsde naar me en trok me toen de kamer uit, de trap af en daar stonden onze moeders al samen te praten.
Reageer (3)
itss a girl thing
1 decennium geledenecht typs wat voor meisjes maar ja vederrr
1 decennium geledenhihi, ik ben ook zo erg, ;p
1 decennium geledensnel verder.(: