Foto bij #020

‘Je ziet er geweldig uit! Als hij dit niet leuk vind dan doe ik hem wat.’ Zegt Ginny terwijl ze je nog een keer goed bekijkt. Vanavond is het zover. Ik heb mijn date met Ron. Ik zou hem over 10 minuten in de Kamer van Hoge Nood, ik ben eigenlijk al te laat maar het kiezen van een goede outfit duurde iets langer dan verwacht. Ik draag nu een spijkerbroek met daarover een oversized grijze trui. ‘Ik moet nu echt gaan Gin, bedankt voor het helpen.’ Ik geef haar vluchtig een knuffel. ‘Je kan het, succes.’ Hoor ik Ginny nog zeggen terwijl ik de deur uitloop.

Ik loop een paar keer op en neer bij de Kamer van Hoge Nood, hopend dat er een deur verschijnt die mij bij Ron brengt. Langzaam verschijnt er een deur, ik doe hem zachtjes open en ik loop de Kamer van Hoge Nood in. Het ziet er nu anders uit dan als er lessen worden gegeven. Het is nu een gezellige huiskamer met een openhaard, een bank, een paar stoelen en een tafel met daarop het schaakspel. Op de bank zie ik Ron zitten, onze ogen vinden elkaar en we lachen naar elkaar ik loop zijn kant op en ga naast hem op de bank zitten.
‘Hey, sorry dat ik een beetje laat ben. Het duurde allemaal iets langer dan verwacht.’
‘Oh maakt niet uit. Je ziet er leuk uit.’ Zegt Ron terwijl hij mij goed bekijkt. Ik sla mijn ogen neer omdat ik een beetje verlegen word van zijn woorden. Ik voel Ron zijn vingers onder mijn kin die mijn hoofd oplichten. Ron zijn hoofd komt dichterbij.
‘Je bent echt heel mooi.’ Fluistert hij in mijn oor en hij drukt een kus op mijn wang.

De tijd vliegt, Ron en ik zijn inmiddels al een paar uur bezig met toverschaak. Hij heeft mij alles heel geduldig en goed uitgelegd, ik ben nog niet heel goed en heb nog vaak hulp nodig maar ik kan het al wel een beetje. Ik ben nu aan de winnende hand, alleen ik weet zeker dat Ron dat expres heeft gedaan, want hij heeft een paar overduidelijke zetten laten liggen.
‘Schaakmat.’ Zeg ik.
‘Je bent echt goed hoor. Nu al van mij winnen.’ Zegt Ron terwijl hij mij een knipoog geeft en een lach op zijn gezicht heeft.
‘Ja ik heb natuurlijk een goede leraar.’ Ik geef hem een klopje op zijn bovenbeen.
‘Nee jij bent gewoon heel slim.’ Hij strijkt met zijn hand door mijn haren en laat hem achterop mijn hoofd liggen. Even kijken we elkaar geruisloos aan. Ik voel hoe zijn vingers zachtjes mijn achterhoofd kriebelen. Ik heb mij in mijn leven nog nooit zo veilig gevoeld dan op dit moment. Ik hoor in een keer zacht muziek afspelen, het was duidelijk dans muziek.
‘Deze kamer geeft dus wat je echt nodig hebt?’ vraag ik terwijl ik Ron lachend aan kijk.
‘Wil je met mij dansen?’ zijn hand dat achter mijn hoofd ligt glijd over mijn arm naar mijn hand.
‘Natuurlijk.’ We staan op en ik leg mijn armen om Ron zijn nek heen. Ik voel hoe hij zijn armen om mijn middel legt en zich tegen mij aandrukt. Ik leg mijn hoofd op zijn borst en ik snuif zijn geur op terwijl we langzaam op en neer schuifelen.
‘Rosa?’ Ik kijk op en kijk recht in Ron zijn liefdevolle ogen.
‘Ja?’
‘Ik vind echt heel leuk.’
‘Ik jou ook Ron.’ Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht en gelijk daarna ook op Ron zijn gezicht. Langzaam breng ik mijn gezicht naar zijn gezicht. Ik kan de sproeten op zijn neus tellen zo dichtbij ben ik. Ik kom dichterbij en zachtjes druk ik mijn lippen op die van Ron. Ron, die geen moment lijkt te twijfelen, kust gelijk terug. Ik voel hoe zijn greep rond mijn middel versterkt. Mijn hele lichaam vult zich met vlinders en ik voel mij gelukkiger dan ooit. Na een aantal minuten laten we los en ik kijk hem aan.
‘Wil je met mij vriendin zijn Rosa?’
Ik hoef geen moment te twijfelen over deze vraag. ‘Natuurlijk, niks liever dan dat.’ En ik druk mijn lippen weer op die van hem.

Reageer (1)

  • lyra_belacqua

    YASSSSSSSSS
    eindelijk!!! jouw verhaal is echt geweldiggg
    (flower)

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen