Sanne
'Weet je dat zeker roos?' 'Hoe kan het dat wij haar niet zagen?' 'Hoe lang was ze er al dan?'
De vragen stormden langs me heen. 'Ja ik weet het zeker, geen idee en geen idee. Maar we moeten haar snel vinden voor ze het tegen iedereen zegt. 'Antwoord ik.'Ik zoek wel in de aula, madelief, doe jij dan de lokalen? En roos, jij de hal en kapstokken?' 'Doen we lizz!' Ik rende weg terwijl een paar anderen me aan keken. Ik bedacht me en ging maar gewoon lopen, het ziet er anders ook wel gek uit. Net toen ik wou afremmen, struikelde ik en viel op iemand anders. Ik ging vlug weer staan, maar stapte daarbij op mijn schoenveter en daarna lag ik weer. Zuchtend stond ik op. 'Sorry' zei ik vlug. Een jongen keek me aan. 'Kijk voortaan even uit, mijn fans willen me heel op het podium zien!' Ik keek verward. 'Hoe bedoel je?' Vroeg ik verbaasd. 'Heb jij fans dan?' De jongen keek me aan alsof ik gek was. 'Haloho? Ik ben wereld beroemd! Jij kent me toch wel hè?' Ik tijfelde even. 'Euhm, waar zou ik je van moeten kennen dan?' Zuchtend stond de jongen op. 'Ik moet gaan, ik zie je later Roos!' 'Ja, oke, doei euhm...' 'Noem me maar max.' 'Oke, doei Max!' Snel liep ik verder. Daar! Sanne liep een lokaal binnen. Snel ging ik achter haar aan. Toen ik in het lokaal was, stond ze met haar kattenogen naar me te grijnzen. 'Ik..jij..doe m-me niks al-alsjeblieft..' Nu veranderde Sanne, ik zag een felle flits, en opeens was Sanne verdwenen. In haar plaats, stond een draak van 4 meter met grote vleugels mij met grote, enge ogen aan te kijken. Opnieuw kwam er een lichtflits, en toen stond Sanne er weer. Ze maakte een kleine buiging. 'Dank u, dank u, dit was Sanne de draak!' Ze blies nog een vuur wolk de lucht in, en daarna boog ze nog eens, en liep naar mij toe. 'Dus, jij bent de nieuweling? Laat me eens zien wat je in je hebt'. Ik bibberde van de angst. Ze, ze zou me met een zuchtje kunnen roosteren! Angstig keek ik haar aan. Ze zuchte. 'Kom op zeg, ik snap niet dat iedereen aan wie ik het laat zien zo reageerd. Ik ben GEEN woeste, slechte, vuurspuwende draak ofzo, ik ben Sanne van kampen'. Ik zuchte opgelucht. 'Maar jij kunt je dus veranderen in een wolf, max in een centaur, en Sarah in een elf, dan moet er nog een gevonden worden'. 'Wacht wat? Max.. Een centaur? En wie is die Sarah?' Vroeg ik verbaasd. 'O, daar kom je nog wel achter hoor. Maar wat kun je nog meer? Welk element heb jij? Water neem ik aan?' 'Euhmm, Ik denk het..' 'Mooi zo, dan kunnen we nu naar de koningin' Sanne pakte haar mobiel. 'Max, kom naar lokaal 139, zo snel je kunt' en ze hing op. Hetzelfde deed ze bij die Sarah. 'Wat is er nou?!?'
Reageer (1)
Cool
8 jaar geleden