Scène 11: Sneeuwwitje
Verteller
Natuurlijk.
Het duurde niet lang meer voor prins Hans aankwam bij Sneeuwwitje, waar Grumpy nog steeds trouw bij haar zat te waken. Prins Hans glimlachte toen hij zijn geliefde zag liggen, omgeven door bloemen die de dwergen daar hadden neergelegd en nog steeds beeldschoon.
Grumpy
“Ha, ben je daar eindelijk?”
Prins Hans
“Sorry man, ik had wat problemen onderweg.”
“Bespaar me die excuses maar. Ik zit hier al weken op je te wachten.”
“Je hebt me pas gisteren voor het eerst gebeld hoor. Hoe kon ik nu weten…”
“Ja, ja, ik weet het. Het ligt gewoon aan die vertellers van tegenwoordig, die deugen voor niets!”
“Grumpy, kan het iets beleefder? Ze kan je horen hoor.”
“En dan? Zij heeft me hier wel zo lang laten wachten hoor. En ik haat wachten.”
“Ja zeg, ik kan er ook niets aan doen hoor.”
Verteller 2
“Niemand hier.”
“Nu vooruit, Sneeuwwitje heeft al lang genoeg liggen wachten.”
“Ga man, kus haar wakker. Haast je wat.”
“Euh…”
“Wat nu weer?”
“Waar zijn de andere dwergen?”
“Wat doet dat ertoe?"
“Hij heeft wel gelijk. De prins kan Sneeuwwitje alleen wakker kussen als alle zeven dwergen er zijn.”
“Belachelijk!”
“Kan je ze niet gaan halen?”
“Nu niet, nee!”
“Maar we kunnen haar toch niet laten liggen!”
“Weer een probleem!”
“Euh, hallo, gebruik jullie verstand eens! Ja, er is weer een probleem. En hoe hebben we dat de vorige keren opgelost?”
“Betweter.”
“Zeg, een beetje beleefd hé!”
Tot kinderen “Kunnen jullie ons nog eens helpen?”
Oplossing: Zes kinderen spelen dwergen
Spreuk: De zeven dwergen keken toe hoe prins Hans naar Sneeuwwitje toeliep.
Er zijn nog geen reacties.