We staan met open mond te kijken naar Nola en Wesley, ze zijn in elk geval lekker bezig. We moeten ons inhouden om niet te lachen, want dit is niet echt gebruikelijk. Ze hebben niet door dat we staan te kijken, tot Hannah nep hoest. Wesley schrikt en Nola draait zich om. Ze word rood als ze ziet dat wij het zijn, pakt haar tas en loopt met ons mee. ‘Moet je niet doei zeggen tegen je bae?’ vraagt Hannah, en we moeten lachen. ‘Leg alles uit’ zeg ik en we gaan bij een tafel staan. Nola legt alles uit en het klinkt allemaal best logisch. Nola had al gezegd dat ze hem knap vond, wat ik begrijp. Maar ze weet niet wat er is gebeurd tussen ons, maar dat wil ik liever zo houden. Nola zit een beetje voor zich uit te kijken, te dromen over haar vriendje. ‘Hebben jullie nou al wat?’ vraagt Martha, maar Nola schudt haar hoofd. ‘Waarschijnlijk gaat dat nog gebeuren’ zegt Hannah terwijl ze een hap neemt van haar broodje. Nola begint te grijnzen en we moeten lachen. Als ik om me heen kijk zie ik dat Wesley aan komt lopen, dus ik tik op Nola’s schouder. Ze kijkt om en ziet hem ook. Zo te zien weet ze niet wat ze moet doen, wat ik begrijp. Ze besluit om gewoon te blijven staan en ze mengt zich in het gesprek van Martha en Indy. Ik sta tegenover Nola dus ik zie dat Wesley ook zit te denken, maar hij loopt door. ‘Hij is weg’ zeg ik tegen Nola en ze knikt. ‘Hoe ga je het nu aanpakken?’ vraagt Indy, maar Nola weet het niet. ‘Vind je hem leuk?’ vraagt Martha, waarop Nola antwoord: ‘Anders had ik nooit met hem staan zoenen’ ‘ja oke’ zegt Martha lachend. ‘He sorry als we het awkward hebben gemaakt tussen jullie’ zeg ik tegen Nola, ‘Nee maakt niet uit, het was anders ook awkward geweest’ antwoord ze. Ik snap het totaal, het is nu ook soort van awkward tussen mij en Nils. Maar wij hebben niet gezoend, wel bijna. aan de ene kant ben ik wel blij dat Rein ons heeft betrapt, want het zou heel moeilijk zijn geweest. Niet dat het straks makkelijk word, als ze naar onze school gaan. Ik snap nu eigenlijk nog niet waarom, maar het zal wel. Het is sowieso beter voor Hannah en Indy, dan hebben ze geen afstandsrelatie. Nou Indy heeft nog geen relatie, maar waarschijnlijk gaat Rein haar nog wel vragen. Er spookt echt van alles door mijn hoofd heen, mijn leven staat nu echt op zijn kop. En het gaat er ook niet beter op worden, maar ik kan het wel aan. Ik word uit mijn gedachtes gehaald door Silke, die er dus blijkbaar bij is gaan staan. ‘Kom we gaan, het is tijd’ . Ik loop samen met Silke terug, en ik zie dat Dimitri alleen staat en ik besluit om even naar hem toe te gaan. ‘Ik moet even iets doen, be right back’ zeg ik tegen haar en ze knikt. Ik loop naar Dimitri toe en zo te zien schrikt hij er een beetje van. ‘Rustig ik ben het’ zeg ik lachend en hij glimlacht. ‘Hoe gaat het?’ vraag ik, ‘Goed en met jou?’ ‘ook goed’ ‘oke mooi’ ‘zeker. Maar nog even over dat Wesley ding’ ‘ja inderdaad, waarom deed hij dat of wat heeft hij gezegd? Hij deed die dag gewoon heel aardig enzo en toen zag ik jullie op de wc en dat zag er niet zo aardig uit’ ‘Nee hij is inderdaad niet zo aardig tegen mij’ ‘Alleen tegen jou?’ ‘Hij heeft met Nola gezoend net’ ‘oh oke. Maar wat deed hij nou?’ ‘mij bang maken’ ‘waarvoor?’ ‘Weet ik niet precies, maar het ging over Jelle’ ‘Oh dat’ ‘Maar ik wou je eigenlijk alleen nog bedanken voor dat’ ‘geen probleem’. Hij glimlacht en daarna lopen we allebei richting de klas.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen