Foto bij #015

Samen met Ginny loop ik het cafeetje uit. ‘Wat was dat nou?’ Zegt Ginny. ‘Een onbezonnen actie, ik stond super erg voor schut!’ ‘Nou daar zijn de meningen denk over verdeeld. Het was zo schattig. Jullie zijn echt voorbestemt, en ik wil jou als schoonzus dus eigenlijk heeft Ron vrij weinig te willen.’ Ik begin te lachen en sla mijn arm in Ginny haar arm. Arm in arm lopen we het pad af.

‘Kom we gaan naar de snoepwinkel. Daar is iedereen meestal rond deze tijd.’ Ginny trekt mij mee een winkeltje in. Ik stap naar binnen en een zoete lucht vult mijn neusgaten. Ik zie overal om mij heen verschillende soorten snoep, het meeste daarvan had ik nog nooit gezien. Jongens en meisjes om mij heen likken aan lolly’s en snoepen van chocolade repen. Ik zie hoe Ginny verdwijnt in de mensen massa en ik volg haar op de voet.
‘Wat vind jij het lekkerste snoep?’ Vraagt Ginny. Jullie zijn in een hoekje gaan staan en hebben allebei een lolly.
‘De helft van wat hier is ken ik allemaal niet.’
‘Ohja, natuurlijk. Dit is geweldig. Ik ga je van alles laten zien en proeven. Behalve Smekkies’
Ik voel een hand op mijn schouder, ik draai mijn om en zie hoe Harry zijn arm om mij heen legt en naast mij komt staan. Ron komt aan de andere kant naast mij staan en Hermelien gaat tussen Harry en Ginny staan.
‘Zo jij denkt niet meer aan de lijn?’ Harry laat zijn ogen over mijn lichaam heen glijden.
‘Nou wat is dit nu weer?’ Ik sla met mijn platte hand tegen zijn buik.
‘Au, dat is niet lief.’ Harry kampt een beetje in elkaar.
‘Hebben jullie het goede nieuws al gehoord?’ Ik kijk Hermelien vragend aan. Die jullie lachend aan kijkt.
‘Cho kon haar ogen niet van Harry afhouden.’ Terwijl Hermelien het zegt, kijk ik gelijk Ginny aan die haar ogen gelijk neer slaat en ik zie teleurstelling in haar gezicht.
‘en…’ zegt Hermelien op een afwachtende toon terwijl ze je aan kijkt.
‘Lolly?’ onderbreek ik haar snel en steek mijn lolly in haar mond. Ik hoor Harry naast mijn grinniken. Ik voel hoe zijn greep om mijn schouder sterker word en hij duwt mij naar Ron toe. Ik voel hoe ik warm word, alleen ik weet niet hoe ik moet reageren.

We lopen terug naar Zweinstein. Het word al schemerig en de poort zou over een uur al weer sluiten. Ik loop naast Ron terwijl Harry, Hermelien en Ginny voor jullie lopen en om de paar minuten kijkt er wel iemand om.
‘Leuk zo je haar, helemaal zelf gedaan?’ Ron kijkt mij afwachtend aan. Hopend dat hij een compliment heeft gegeven waar ik blij mee ben. Ik krijg een lach op mijn gezicht, wat is hij toch schattig als hij lief wil doen.
‘Ja klopt. Dankje.’Ik voel hoe mijn hand zachtje die van mij aanraakt. Ik wil hem niet weg trekken of verder van hem vandaag gaan lopen. Eigenlijk wil ik zijn hand vast pakken en hem nooit meer los laten. Alsof Ron mijn gedachte kan lezen pakt hij mijn hand vast. Ik kijk hem aan, zijn ogen waren al op mij gericht en ik kijk hem recht in zijn ogen aan. Als teken van goed keuring knijpt ik zachtjes in zijn hand.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen