O12 • Xavier Andrews
Er verschijnt een brede glimlach op mijn gezicht als ik haar aan zie komen lopen. Ze kleed zich niet bepaald onopvallend, maar toch is ze me nooit echt opgevallen, wat wel merkwaardig is, eigenlijk. Al snel nemen de onbekende zenuwen het weer over als ze eenmaal voor me staat en er een korte stilte valt. Ik weet even niks te zeggen, maar gelukkig neemt Daisy het woord waardoor het minder ongemakkelijk wordt.
"Heey, sorry dat ik zo laat ben. Zullen we naar binnen gaan."
"Je bent helemaal niet laat, ik was gewoon vroeg," stel ik haar gerust. "Ik ben blij dat je gekomen bent."
Ik ga Daisy voor naar binnen zodat ik de deur voor haar open kan houden. Het is niet heel druk, maar we moeten wel aansluiten in de rij. Zodra ik binnen kom, kijk ik automatisch rond en neem ik iedereen snel op die er ook is. Gelukkig duurt het niet erg lang voordat wij aan de beurt zijn. Ik laat eerst Daisy bestellen voordat ik zelf bestel, ik drink alleen zwarte koffie, en betaal voor ons beiden nadat ik heb gevraagd of ze nog iets anders wilt. Er zijn nog een paar tafeltjes vrij en wij gaan bij het raam zitten.
"Ik ben blij dat we dit doen in plaats van lacrosse," zeg ik tegen haar om het gesprek op te starten met een grijns op mijn gezicht. "Dan leer ik je tenminste nog een beetje kennen. Op de een of andere manier hebben we nooit veel gepraat terwijl we wel in hetzelfde jaar zitten. Kom je wel eens kijken naar lacrosse wedstrijden of niet? We maken dit jaar kans op het kampioenschap, dus het is wel leuk om te zien. We hebben echt een geweldig team en volgens mij is het wel leuk om naar te kijken en ik ben natuurlijk de captain van het team."
Ik merk dat ik te snel en teveel over iets praat wat haar toch niet interesseert, zonder dat ik haar laat antwoorden op de vraag die ik stel, waardoor ik zachtjes begin te lachen en verontschuldigend met mijn hoofd schud. Hopelijk merkt ze niet zo duidelijk dat ik nerveus ben, maar het valt vast lastig te missen.
"Sorry, ik praat veel te graag over lacrosse. Wat zijn jouw hobby's? Vast niet lacrosse kijken."
Er zijn nog geen reacties.