#006
Samen met Harry sta ik voor het kantoor van Perkamentus. We lopen naar binnen ik zie Perkamentus achter zijn bureau zitten, hij kijkt op en er ontstaat een vriendelijke glimlach op zijn gezicht.
‘Fijn dat jullie zijn gekomen. Jullie vragen je zeker af waarom ik jullie hier samen naartoe heb laten komen. Er is namelijk iets heel belangrijks wat ik jullie moet vertellen.’ Hij staat op en loopt jullie kant op. ‘Rosa jouw vader was de broer van jouw vader Harry, dat betekend dat jullie nicht en neef zijn. Jouw achternaam Rosa, is Potter.’
Ik schrik even, ik heb een neef, ik heb familie en ik weet mijn echte achternaam namelijk Potter. Ik kijk om naar Harry, die dit net als ik ook even moet laten bezinken. Al snel kijkt hij mij aan en er ontstaat een glimlach op zijn gezicht. Perkamentus wijs naar stoelen die voor zijn bureau staan, we nemen allebei plaats terwijl Perkamentus zelf weer achter zijn bureau plaats neemt. Er wordt mij verteld over wat er met Harry gebeurd toen hij klein was, zijn ouders zijn ook vermoord door Voldemort en door de liefde van zijn moeder heeft hij de vloek des doods overleefd, en dat hij daarom dat litteken op zijn voorhoofd heeft.
Ik stap de leerlingenkamer van Griffoendor in. Een gevoel van warmte komt over mij heen als ik rond kijk, er staan gezellig veel grote stoelen, banken en kleine tafeltjes. Er brand zacht een houtkachel en op de bank die daarvoor staat zitten Ron, Hermelien en Ginny. Voor de rest was de kamer leeg waarschijnlijk was iedereen al gaan slapen. Harry die voor mij loopt plofte zich neer in een stoel. Ik loop door naar de stoel die naast hem staat en laat me er in neer zakken.
‘En waarom moesten ze jullie spreken?’ Hermelien veert gelijk omhoog en kijkt ons benieuwd aan. ‘Goed nieuws, ik heb een nicht.’ ‘En welk arm schaap mag dat wel niet zijn?’ grinnikte Ron. ‘Hey, ik ben helemaal geen arm schaap!’ terwijl ik het zei keek ik Harry lachend aan. Hermelien, Ron en Ginny kijken geschrokken onze kant op. ‘En jullie hebben elkaar nooit ontmoet?’ vroeg Ron. Ginny stootte hem aan ‘Ik had toch gezegd dat ze haar ouders nooit heeft gekend, en ik opgegroeid in een weeshuis.’ Ron krijgt een rood hoofd ‘Ohja, sorry.’ ‘Ze is een kind van de broer van mijn vader.’ Harry kijkt even moeilijk, als of hij moet nadenken terwijl hij het zegt. ‘Dus je hebt nooit je eigen achternaam gekend?’ merkte Hermelien slim op ‘Nee klopt.’ ‘Dan moet je nog een hoop bijgepraat worden!’ Hermelien kreeg een lach op haar gezicht en begon met het vertellen over wat er de afgelopen jaren allemaal was gebeurd. De geheime kamer, Sirius Zwarts, Peter Pippeling, Voldemort zijn terug keer en over het feit dat het ministerie niet toegeeft dat hij is opgestaan en het daarom nu extra gevaarlijk is.
Er zijn nog geen reacties.