#003
Ik loop door de trein heen, jongeren lopen door de gang heen, er zijn stelletjes die aan het zoenen zijn en vrienden die elkaar na en lange zomer vakantie weer zien en elkaar omhelzen. Ik kijk alle coupes in maar alles zit vol. Toch wil ik wel even gaan zitten, deze trein reis ging namelijk lang duren en ik heb geen zin om heel de tijd op de gang te staan in mijn eentje. Nou dan maar proberen om vrienden te maken, ik had nooit echt vrienden gehad. Mensen op mijn vorige school vonden me raar en wouden niet met mij omgaan.
Ik kijk een coupe in en zie een meisje en drie jongens zitten. Ik haal een diepe hap adem en schuif de deur voorzichtig open. ‘Hey, er is nergens meer plaats en ik vroeg me af of ik misschien hier bij mocht zitten?’ Ik kijk ze hoop vol aan. Het meisje met roodbruin style haar en bruine open krijgt een lach op haar gezicht. ‘Natuurlijk mag dat! Kom zitten! Jij kan geen eerstejaars meer zijn.’ Ik leg mijn tas in de bagage rekken boven mijn hoofd, en ga zitten. De andere drie jongens hebben niet eens door dat ik binnen gekomen ben, ze zijn druk met een of ander kaart spel. ‘Nee klopt, vijfdejaars alleen stroom dit jaar pas in.’ ‘Toevallige deze jongens en mijn broer zitten ook in de vijfde, ik heet Ginny trouwens.’ ‘Rosa.’ Ginny stoot de jongens aan die ook in de coupe zitten. ‘Jongens dit is Rosa, stroomt in het vijfde jaar in.’ Ze stellen zich voor Marcel, Simon en Daan. Gelijk daarna hebben ze alleen maar weer oog voor het kaart spel, wat ze moesten onderbreken om zich even voor te stellen aan mij.
‘Mannen en spelletjes. Maar vertel waarom kom je nu pas naar school?’ Ik vertel Ginny het hele verhaal over wat er was gebeurd net voor de zomervakantie en tijdens. Ze was heel geïnteresseerd en was zwaar onder de indruk dat ik privé les van Perkamentus heb gehad. Ik vertelde dat ik was ingedeeld in Griffoendor, gelijk werd ze nog enthousiaster en zei ze dat de jongens en zij ook in Griffoendor zaten. ‘Doe je mee met een potje Knalpoker?’ Simon keek me aan. ‘Knalpoker? Ik weet niet wat dat is.’ ‘Kom we doen het samen, ik leg het je wel uit!’ zei Ginny terwijl ze een stapeltje kaarten pakte.
Er zijn nog geen reacties.