POV Ziva en POV Gibbs

Ziva David
Ik open mijn ogen. Het lijkt alsof ik jaren geleden voor het laatst wakker ben geweest. Maar, wat doe ik in een ziekenhuis? En, wat is er afgelopen maanden gebeurd? Lag Tony niet naast me? Ik druk op de knop, waardoor er een zuster mijn kamer in loopt. 'Hallo mevrouw David, u bent wakker. Is er iets wat ik voor u kan doen?' vraagt de vrouw vriendelijk. 'Ten eerste, vertellen waar Tony DiNozzo is. Ten tweede, zeggen wat er de afgelopen maanden is gebeurd,' zeg ik. 'Nou mevrouw, ik mag hier u geen antwoord op geven. Uw baas mag dit wel. Aangezien ik wel hoorde dat u van NCIS was,' Ik kom boos overeind en pak de zuster bij haar trui vast. 'Je verteld me, waar meneer DiNozzo is, anders zwaait er wat,' Ik laat mezelf weer zakken op het bed. 'Tja, meneer DiNozzo is neergestoken mevrouw, en hij wordt nú geopereerd,' zegt ze met een grijns. 'En waarom grijnst u zo gemeen?' Ik kijk de vrouw intimiderend aan. Totdat het me opvalt, dat ze een mes in haar zak heeft! De vrouw grijpt naar haar mes, en ik spring uit mijn bed. Ze probeert een paar keer raak te steken, maar ze mist telkens. Ik ben veel spieren verloren, maar toch lukt het me de vrouw naar de grond te werken. Het mes valt en ik grijp deze als eerst. Met het mes op haar keel gehouden, bel ik Gibbs.
Gibbs! Ik heb de zuster gevangen die DiNozzo heeft neergestoken! Kom snel, ik heb namelijk geen handboeien. zijn antwoord was kort maar krachtig;
Ik kom eraan Ziva!

Leroy Jethro Gibbs
Even een crimineel arresteren om drie uur 's nachts, het kan niet gekker worden. Maar alles om er voor te zorgen dat mijn team veilig blijft. Ik loop naar de kamer van DiNozzo en Ziva. De route ken ik inmiddels blind. Maar ik verwachtte toch echt iets anders te zien, wanneer ik de kamer binnenliep. In plaats van Ziva die een mes op de keel van de zuster houd, is het nu andersom! 'NCIS! Doe dat mes weg!' roep ik. Maar de vrouw lijkt gestoord, ze duwt het mes al harder tegen Ziva's keel! Ik trek mijn wapen en schiet haar neer. Ik geef Ziva een knuffel. Het is een wonder dat ze nog leeft en nu dit. 'Weet jij hoe het met Tony gaat baas?' vraagt Ziva na een lange stilte. 'Nee,' ik slik. 'Ik hoorde het net pas, toen jij het zei.' 'Moeten we niemand bellen?' zeggen wij tegelijk. 'We bellen wel Vance, ik wil de zaak van Tony's steekpartij houden, al kan je het onder de familiezaken rekenen,' zeg ik zacht, 'Snap ik,' zegt Ziva zacht. 'Ik dacht echt dat het einde was gekomen,' zegt ze nog zachter. 'En wat moet ik zonder jullie? En jullie zonder mij?' zegt Ziva. Ik glimlach. 'Zonder ons, ben je niets. Zonder jouw, zijn wij niets. Jij bent een van de sterke kanten van ons team en iedereen van ons team maakt er deel van uit,' zeg ik zacht. Ik kies Vance op de sneltoets. De telefoon gaat lang over. Ik hoor een slaperige 'Vance' van de andere kant van de lijn. 'Gibbs, directeur, ik heb iemand neergeschoten. Zij heeft Ziva bedreigt met een mes.' Er klinkt een 'Oh,' van de andere kant van de lijn. 'Kan dit niet morgen?' Ik hoor dat Vance zijn verdere slaap goed kan gebruiken. 'Ik had geen idee, aangezien dit ook de vrouw is die DiNozzo heeft neergestoken,' zeg ik zacht. 'We regelen dit morgen. goed? En hoe is het met Ziva?' vraagt hij. 'Ik geef haar nu wel even,' antwoord ik. 'Hallo directeur Vance,' zegt ze zacht. 'Hallo Ziva, goed je stem weer te horen. Hoe gaat het nu?' 'Goed,' antwoord ze. 'Mooi zo, slaap lekker,' antwoord directeur Vance. Zo ken ik haar. Ziva, mijn topper.

Ik en Ziva kijken nog wat tv, totdat Tony de kamer wordt opgereden. Zijn oogjes zijn kleine spleetjes, maar hij is wakker. Er komt een magere: 'Hey baas,' uit. 'Dag DiNozzo,' zeg ik. 'DiNozzo!' Ziva springt blij op. Er rolt een traan over ieders wang, ik kan het zien. 'Baas,' zeggen Tony en Ziva tegelijk. Ik weet waar ze op doelen. Regel 12, date nooit een collega. 'Het is goed,' antwoord ik. Vandaag, een dag die niet vaak voor komt. Ik wijk nooit van mijn regels af. Maar Ziva en Tony, die zullen net zo gefocust als altijd blijven. 'Wil je met mij trouwen?' Ziva kijkt DiNozzo aan. 'Ja Ziva ik wil!'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen