#2 Ziva David / Onbekend
*Zoeken naar een dader die nog in leven was in de NCIS database was een hele klus :p
Ziva David
Het busje stopt. Mijn hoofd klapt tegen de wand. Ik voel dat er een straaltje bloed uit mijn hoofd sijpelt. De deuren gaan open. Ik voel dat er een loop tegen mijn hoofd word gedrukt. 'Meekomen,' zegt de man nors. Het meisje kan niet behekst zijn! Iedereen, kan niet kleine kinderen die huilen niet weerstaan. Het was gewoon een truc.. Twijfelachtig sta ik op, om meteen weer op de grond te vallen. Wat wankel van de klap probeer ik opnieuw op te staan. Dit keer lukt het wel. Ik strompel achter de man aan. Oriënterend kijk ik om me heen. Waar is een straatnaambordje? Westroad, weet ik met moeite van het bordje te lezen. Bishop kijkt me hulpeloos aan. 'Ren, haal hulp,' sis ik. De man kijkt me boos aan. Hij heeft iets bekends. Volgensmij.. De terrorist die een schoolbus opblies! Osman Zoranj! Wat wil hij met mij doen? Niet veel goeds in ieder geval. Osman loopt voor me uit. Hij stopt ineens vlak voor een deur. Om zich heen kijkend, trekt hij zijn wapen. 'Ksst David,' zegt hij. Hoe weet hij mijn naam? Dat kan niet veel goeds betekenen.. Ik ren het huis uit. Het laatste dat ik me nog herinner, is dat ik vluchtte...
Onbekend
'Twee vrouwen waarmee ik goud geld kan verdienen,' mompel ik grijnzend, wanneer ik op een knopje druk. Het huis achter me explodeert. Ik geef flink gas, de politie zal hier binnen enkele minuten staan. Er verschijnt een appje op mijn scherm.
Drake Zinov
'Oké vaag.. Iets wat niet over Whatsapp kan,' mompel ik. 'Wie ben je?' hoor ik uit de achterkant van de bus. 'Jullie horen dat te weten, NCIS agentjes,' zeg ik lachend, wanneer ik het gaspedaal nog iets harder intrap. Ik kijk op mijn horloge. 'Drie voor acht, tijd om naar het winkelcentrum te gaan,' gniffel ik. Wanneer het grote, verlaten gebouw dichterbij komt minder ik snelheid. Tot ik vlak voor de gevel stil sta. Met een grijns op mijn gezicht maak ik de achterdeur open. Ik trek de twee agenten uit de auto. Ze volgen braaf. Zijn dit wel echt de juiste personen? Bedenk ik. Een echte agent zal tegenstribbelen. Met tegenstrijdige gevoelens trap ik de nooduitgang van het winkelcentrum open. Er staat een man klaar, dat zal Drake zijn. 'Deel 2, Drake?' vraag ik. 'Het gehele internet platleggen,' zegt hij met een grijns op zijn gezicht. 'En daar gaat dat blondje me mee helpen. Die andere heb ik nodig, voor als de smeris ons vindt. Ik hoorde dat ze bij Mossad zat?' zegt Drake.
Er zijn nog geen reacties.