Hoofdstuk 12
De 3 dieren werden wakker op de trein..
"W-waar zijn we?" vroeg Whisker.
"Geen idee..." beantwoordde Vixen..
Een vreemde stem zei "Bienvenidos a Madrid, capital de España makkers!"
Het was een dikke tapuit, een soort klein vogeltje..
"Jullie hebben geluk dat ik met jullie mee kan praten want voor de rest vind je hier alleen maar Los españoles!" giechelde de tapuit..
"Niet lachen aasgier!" blaasde Vixen "We zijn vedwaald!"
"Oh no!" gierde de tapuit "Waarom nemen jullie dan ook de 'AlemánEnTrenEspaña'?!
"Wat betekent dat?" vroeg Feather.
"Aiaiaiaiai, dame rustig aan!" zwavelde de tapuit.. ""Het betekent Trein van Duitsland naar Spanje, letterlijk!"
"Wat, een domme naam!" blaasde Vixen terwijl hij uit de trein sprong. "Je brengt me naar huis flierefluiter!"
"Jo, A esto digo que no!" riep de tapuit uit "Dacht het niet!"
"Grrrrr, wat maakt het sowieso uit!" riep Whisker "Verdwaald bestaat niet, we zijn op wereldreis!"
""Hou je kop, kleine kaasknobbel!" blaasde Vixen terug.
Vixen kreeg een rode gloed in zijn ogen, werd heel kwaad en riep "Tussendruifbeest!"
Alle dieren waren stil, want dat was het ergste scheldwoord in de dierenwereld...
"Doe eens común man!" fluisterde de tapuit.
Whisker was stil en dacht Hoe kan Feather nog zo normaal kijken..
Whisker sprong weg richting, nou eh, nowhere...
Hij had ondertussen het spaans een beetje onder te knie en riep "Usted no es un amigo de verdad!" (Je bent geen echte vriendin)
Feather keek bedroefd en riep "Doe inderdaad eens normaal man!" tegen Vixen..
"Oke, ik zal normaal doen!" gromde Vixen "Mag ik nou nog mee of niet!"
Feather knikte heel boos en zei "Als je Wisker onmiddelijlk terug brengt, NU!"
Vixen schoot weg, en alle dieren keken naar hem..
Hij hoorde allemaal woorden zoals "Domkop" "Mishandelaar" "Groffe grut"
Na een paar uur zoeken vond Vixen Whisker achter een boom en zei "Sorry.."
"Ik wist dat ik je niet moest vertrouwen, ik wist het gewoon!" zei Whisker en hij liep mee.
Maar rode ogen had Vixen nog, is dat normaal?
Er zijn nog geen reacties.