Hoofdstuk 10
"M-mee?" vroeg Whisker opvallend boos "Een kat?"
Vixen had een vieze glimlach en keek Feather aan..
"Problemen mee?" blaasde Vixen terwijl hij zijn klauwen liet zien..
"N-nee hoor!" lachte Whisker "Geen probleem hoor."
Feather keek Vixen aan, en toen Whisker.
"Heb je een baasje?" vroeg Feather "Je ziet er verzorgd uit.."
"Nee, Markus wast me altijd.." zei Vixen.
"Wie is Markus?" vroeg Whisker.
"Een klein jongetje die me zielig vind.." zei Vixen.
"Oke, goed.." zei Feather."
Whisker's oren vielen naar beneden en zei "Oh, oke dan.."
"Maar een kat kan ik niet dragen." schok Feather opeens..
Whisker werd blij en dacht Als ze die kat niet kan dragen blijft hij hier..hihi
"Maar.." zei Feather "We kunnen treinen nemen.."
Whisker werd nu nog verdrietiger en dacht Het lijkt wel een nachtmerrie nu..
"Kom!" riep Feather en ze liep naar een oud station.. "Hier, spring erin!"
De 3 dieren sprongen de trein in en vertrok..
In de trein dacht Whisker goed na en fluisterde tegen hemzelf "Ik vertrouw dat beest niet.."
Whisker keek om en zag de grote kater spelen met een veertje die in de trein lag..
"Waarom zo stil Whiskie-die-Whisk?" riep Feather..
"Oh, kom eens.." zei Whisker..
Vixen zag gelijk al wat hij had verwacht en zei "Je kan me vertrouwen, ik haat muizen als eten en ben aardig.."
Feather keek verdacht en vroeg "Is dat wat er aan de hand is?"
Whisker keek haar aan en knikte..
Feather knuffelde Whisker maar Whisker werd afgeleid door een schaduw..wie was dat?
Hij keek richting de schaduw en zag een zwart-witte muis, ze was prachtig maar ze schoot weg uit de trein..
Het word steeds erger, had ik me dat verbeeld? dacht Whisker en stond op.
Toooooooet Tuuuuuuut! klonk de trein en de dieren sprongen uit de trein...
Nu waren ze in Enschede, een stad vlakbij Duitsland...
"Maak je geen zorgen.." fluisterde Feather terwijl ze op een lantaarnpaal sprong..
Whisker sprong op Feather en ze vlogen naar Vixen..
Vixen keek naar een oud konijn in een steeg die riep "Koop hier uw speciale geheime legendarische spullen!!"
Er zijn nog geen reacties.