Niet veel later kwamen Coby, Mewtwo, Anna en Plusle aan bij Route 204. Daar zag Anna een Budew. Deze Budew had een andere kleur dan normaal. Voor Anna al genoeg redenen om haar te vangen.

Anna liet haar Luxio uit haar Poké-ball komen. Terwijl Anna bezig was met het gevecht, rende Plusle opeens weg. Coby had het door en rende achter haar aan, samen met Mewtwo. Plusle rende in de richting van een vreemde man. Hij zag er kwaad uit en stond te schelden tegen een Minun. ‘Jij bent echt waardeloos!’ zei hij. ‘Ik heb je Potencial genoemd omdat je die zwerm Beedrill in je eentje hebt kunnen verslaan, maar nu lukt het je nog niet eens om een Bidoof uit te schakelen! Ik wou dat ik je nooit had gevangen!’ De Minun keek heel verdrietig. Coby kon er niet meer tegen en liep op de trainer af. ‘Hé!’ zei ze. ‘Laat die arme Minun eens met rust! Wat heeft ze ooit fout gedaan?’ ‘Ze is een zwakkeling.’ zei de man. ‘Ze is een schande voor mijn team.’ ‘Als jouw team dan zo sterk is, vecht dan maar eens tegen mij!’ zei Coby. Plusle liep boos naar voren. ‘Plusle, wil jij vechten?’ vroeg Coby. Plusle knikte. ‘Als ik win, dan krijg ik je Minun!’ zei Coby. Het gevecht begon. De man had een Garchomp, Lucario en een Rhyperior. Plusle kon ze alle drie met gemak verslaan. ‘Wat te…’ zei de man. ‘Zo, ik heb gewonnen.’ zei Coby. ‘Je Minun is nu van mij.’ ‘Wat maakt het uit.’ zei de man. ‘Ik was toch van plan om haar ergens te dumpen.’ Hij gaf de Poké-ball van Potencial aan Coby. Coby liet haar nieuwe teamlid terugkeren in haar Poké-ball en liep weer terug.

Ondertussen had Anna net de Budew gevangen. Blij raapte ze de Poké-ball op. ‘Ik heb haar!’ riep ze blij. Ze keerde zich om en zag dat er niemand meer was. ‘Eh… jongens?’ zei ze. ‘Waar zijn jullie? Hallo?’ Net op dat moment kwamen Coby, Mewtwo en Plusle weer terug. ´Hoi!´ zei Coby. ´En? Heb je de Budew?’ ‘Ja…’ zei Anna. ‘Maar wat hebben jullie gedaan?’ ‘Coby heeft samen met Plusle een trainer verslagen die een Minun aan het mishandelen was.’ zei Mewtwo. ‘En ik heb die Minun nu!’ zei Coby. ‘Wat?’ zei Anna. ‘Jij vocht met Plusle? Goed gedaan!’ ‘Kijk, dit is Potencial!’ zei Coby. Ze liet Potencial uit haar Poké-ball komen. Potencial keek angstig om zich heen. Plusle liep naar haar toe en probeerde haar wat te kalmeren. Dit lukte en niet veel later renden Plusle en Potencial samen blij rond. ‘Hé, ik heb een idee!’ zei Anna. ‘Nu we beiden een nieuwe Pokémon hebben, wat dacht je ervan om een gevecht tegen elkaar te houden? Je weet wel, Budew tegen Potencial?’ ‘Goed idee!’ zei Coby. Het gevecht begon. Anna koos Budew en Coby Potencial. Maar toen Potencial het gevechtsveld op kwam, werd ze bang en rende ze het bos in. ‘Potencial!’ riep Coby en ze rende achter haar aan. Net toen Coby het bos in was gerend kwamen Cassidy en Butch eraan. Ze hadden Plusle zien vechten tegen de trainer en wilden haar nu vangen voor Giovanni. ‘Dit meen je toch niet?!?’ zei Anna. ‘Daar heb je Cassidy en Bitch weer!’ ‘Mijn naam is Butch!’ zei Butch. ‘Echt?’ zei Anna. ‘Ik weet zeker dat je Bitch zei.’ ‘Grrr…’ zei Butch.

Ondertussen waren Potencial en Coby al diep in het bos. Op een gegeven moment stopte Potencial met rennen en ging ze op een steen zitten. Coby zag dit en ging naast haar zitten. ‘Potencial, is de reden dat je wegrende van het gevecht omdat je oude trainer zoveel nare dingen tegen je heeft gezegd?’ vroeg Coby. Potencial knikte. ‘Maar je weet toch dat hij gewoon een Pokémon hater is?’ zei Coby. ‘Je moet niet naar zulke mensen luisteren. Het enige waar ze op letten bij een Pokémon is hoe sterk hij of zij is. Het maakt ze verder niet uit wat de Pokémon zelf denken.’ Potencial ging alweer wat vrolijker kijken. Plotseling hoorden ze vanuit de verte iemand schreeuwen. ‘Wat was dat?’ vroeg Coby. Potencial haalde haar schouders op. ‘Laten we gaan kijken!’ zei Coby. Het was Anna die schreeuwde. Cassidy en Butch hadden Plusle gevangen genomen en probeerden nu Mewtwo te vangen! Het lukte ze alleen niet echt. Mewtwo brak uit elke val die ze naar hem gooiden. ‘Hé!’ zei Coby. ‘Laat Mewtwo met rust!’ ‘Nee he!’ zei Butch. ‘De kampioen is weer terug!’ ‘O, hoi Bitch!’ zei Coby. ‘Mijn naam is Butch!’ zei Butch. ‘Nee, ik weet zeker dat het Bitch was.’ zei Coby. ‘Dat zei ik nou ook al!’ zei Anna, die probeerde Plusle te bevrijden uit haar val. Cassidy stuurde haar Raticate op Anna af. ‘O, mooi niet!’ zei Coby. ‘Potencial, gebruik Spark!’ Dit deed Potencial en de Raticate was verlamd. Hierdoor was het voor Potencial makkelijker om hem uit te schakelen. Nadat ze nog 2 keer Spark gebruikte was de Raticate verslagen. ‘Nee!’ zei Cassidy. Anna had Plusle losgemaakt. ‘Ik heb er genoeg van!’ zei Coby. Potencial laadde Plusle gigantisch op met Helping Hand. Hierdoor werd Plusle’s Thunder vier keer zo sterk als normaal. ‘Plusle, gebruik Thunder!’ zei Anna. ‘Nee he.’ zei Butch. Door Thunder vlogen Cassidy en Butch de lucht in, maar voordat dat gebeurde riepen ze nog: ‘We schieten er vandoor, net als die losers!!!’ ‘Yes!’ zei Coby. ‘Die zijn weg!’ Plusle en Potencial renden blij naar elkaar toe en gaven elkaar een schok. ‘Volgens mij worden die twee hele goede vrienden!’ zei Anna. ‘Ja, dat klopt!’ zei Coby. Met Team Rocket verslagen en Potencials vertrouwen gingen Coby, Mewtwo, Potencial, Anna en Plusle verder met hun reis!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen