Hoofdstuk 9
Het begon koud te worden en een sneeuwstorm zegt hallo..
"Brrrr,Is dit wel Amsterdam?" rilde Whisker "Het lijkt wel de noordpool."
"Geen zorgen, het begint Winter te worden sufferd!" zei Feather "Dit komt goed, kom laten we naar beneden vliegen.."
De twee vlogen keihard naar beneden in de minder-drukke stad Amsterdam.
"Niet slecht!" zei Whisker terwijl hij zijn poten op de grond knalde "Kan beter, maar niet slecht."
Feather draaide haar hoofd en fluisterde "Stil eens, ik hoor wat."
Het waren blaffende en blazende geluiden...
"Pff, dat is typisch een hond vs kat gevecht!" zei een merel. "Mijn naam is Flo!"
"Ik zou niet gaan kijken als muis en vogel.." zei Flo "Dat is gratis avondeten.."
"Daar heeft hij een punt" zei Feather "Maar ik los altijd een gevecht op.."
Feather vloog richting de straat en riep "Hohoho, kat en puppy!"
"P-puppy?!" gromde de hond "Ik ben een volwassen waakhond!"
"Kom kat, vreden is aan de boeg" zei Feather sociaal. "Sowieso heb je denk ik wel honger.."
De kat werd geïnteresseerd en volgde Feather geruisloos.
"Dus, wat heb je te eten duif" slurpte de kat. "Ik heb wel zin in een kip uit de kooi, dat is lang geleden.."
Ze kwamen aan bij Whisker en Flo, Whisker schoot meteen weg..
De kat keek naar de muis, draaide zich om en zei "Geen zorgen, ik hou niet van knaagdieren.."
Whisker liep langzaamaan terug en zei "D-dus je bent vr-vriendelijk?"
"Hahahaha, natuurlijk!" zei de kat "Mijn naam is Vixen."
"Ik zou zo'n kat niet vertrouwen hoor!" zei Flo "Hij gebruikt je Feather!"
"Pfft, heus niet!" negeerde Feather "Anders vrat hij me allang op!"
"Hmm, ik ben er toch niet zo onzeker over.." zei Whisker "Ik bedoel, het is nog steeds een kat!"
"Zoals ik al zei, ik ben vriendelijk.." zei Vixen "Als ik nou eindelijk mijn belofte van kip krijg!"
Feather schok en liep richting het restaurant
"Grapje grapje joh!" giechelde Vixen "Doe maar rustig aan."
Feather knikte en zei "Het komt er aan katje!"
Feather vloog door het raampje en pikte een klant.
"Haal hem van me af!" zei de klant, en Feather vloog weg.
Ze greep de kip met haar klauwen en vloog het raam uit.
"Een heerlijk kippeke voor meneer!" zei Feather wanneer ze de kip uit haar klauwen liet vallen..
Vixen hijgde en zei "Hmm, jammie bedankt!"
Wanneer hij aan het eten was vroeg hij "Wat doet een duif en muis samen eigenlijk in Amsterdam?"
"We gaan op wereldreis!" riep Whisker.
"Mag ik mee?" vroeg Vixen.
Er zijn nog geen reacties.