Verveeld liep Coby over het dek. Hoe lang kon een schip erover doen om in Sinnoh te komen? Gelukkig was er al een klein deel van Sinnoh te zien: het zou niet lang meer duren. Coby ging over de reling hangen en keek naar hoe de regio steeds verder in beeld kwam. Ondertussen was Mewtwo in de cabine gebleven. Hij had die nacht niet goed geslapen en lag nog wat te dutten. Toen kwam er vanuit het luchtrooster een kleine Plusle de cabine binnen. Ze viel op Mewtwo en in paniek gaf ze hem een schok. Mewtwo werd wakker en zag de kleine Plusle bovenop hem zitten. Snel rende de Plusle de cabine uit terwijl Mewtwo haar achtervolgde.

Intussen was het schip al bijna aangekomen in Sinnoh. Coby ging terug naar haar cabine om haar spullen te pakken. Maar terwijl ze terugliep botste ze tegen een meisje aan. ‘Auw!’ zei Coby en ze viel om. ‘Kun je niet wat beter uitkijken?’ ‘Het spijt me!’ zei het meisje. ‘Maar mijn Plusle is zonet verdwenen, wat ze wel eens vaker doet!’ Zij en Coby stonden allebei op. ‘Hé, jij bent toch Coby, de kampioen van Johto en Kanto?’ vroeg het meisje. ‘Inderdaad.’ zei Coby. ‘En jij bent toch Anna, de beroemde Pokémon-coördinator uit Hoenn?’ ‘Ja, dat ben ik.’ zei Anna. ‘We zijn dus allebei beroemd!’ Plotseling hoorden ze achter hun veel rumoer. Ze keken achterom en zagen dat Mewtwo en Plusle hun kant op kwamen rennen. Ze botsten zo tegen hun op. ‘Nou, volgens mij is je Plusle terecht.’ zei Coby. Ze stonden alle vier op. ‘Plusle!’ zei Anna blij. ‘Was je Coby’s Pokémon aan het plagen?’ ‘Plagen? Pesten kun je het noemen!’ zei Mewtwo. ‘Jouw Pokémon sprong zomaar op me en begon me te elektrocuteren!’ ‘Heb je dat gedaan, Plusle?’ vroeg Anna. Plusle lachte alleen maar wat.

Een paar minuten later meerde de boot aan in Sinnoh. Ze stapten allebei van boord. ‘Wat ga jij eigenlijk doen in deze regio?’ vroeg Anna. ‘Ik wil graag nieuwe Pokémon leren kennen en de gyms van deze regio uitdagen en de league uitdagen!’ zei Coby. ‘Heb jij ook een doel hier?’ ‘Ik wil graag mijn carrière als Pokémon-coördinator voortzetten en aan de wedstrijden hier meedoen!’ zei Anna. ‘Hé, ik heb een idee! Laten we samen onze dromen voortzetten! Goed idee?’ ‘Ja, waarom niet?’ zei Coby. ‘Dat is dan afgesproken!’ zei Anna. ‘Vanaf nu reizen we samen!’ Ze liepen via Twinleaf Town naar Route 201. Daar vroeg Anna: ‘Hé Coby, heb jij ook andere Pokémon naast Mewtwo bij je?’ ‘Ja, ik heb nog twee andere.’ zei Coby. ‘Laat eens zien!’ zei Anna. ‘Dan laat ik jou mijn twee andere Pokémon zien!’ ‘Klinkt goed.’ zei Coby en ze liet haar Mew en haar Latias uit hun Poké-balls komen. Anna liet op haar beurt haar Latias en Altaria uit hun balls komen. ‘Hé, we hebben allebei een Latias!’ zei Coby. ‘Waarom is die van jou goud?’ vroeg Anna. ‘Ze heeft gewoon een andere kleur.’ zei Coby. De twee Latias leken elkaar niet echt te mogen. Het leek wel alsof ze een rivaliteit met elkaar hadden. ‘Het lijkt alsof onze Latias met elkaar willen vechten!’ zei Anna. ‘Laten we dat dan gaan doen!’ zei Coby. Het gevecht begon. Maar na een tijdje stonden beide Latias nog steeds overeind. Het gevecht duurde nu al een halfuur. Uiteindelijk konden beide Latias niet meer verder vechten en was het gelijkspel. ‘Onze Latias zijn beide even sterk!’ zei Coby. ‘Het was een goed gevecht!’ Toen kwamen er vanuit de bosjes twee mensen tevoorschijn. ‘Wie zijn jullie?’ vroeg Anna. ‘Wij zijn team Rocket!’ zei de vrouw. ‘Niet wéér he!’ zei Coby. ‘Hoe vaak moet ik nog leden van dat stomme team tegenkomen?’ ‘Ken jij hun?’ vroeg Anna. ‘Niet persoonlijk, maar ik ben wel eens vaker leden van team Rocket tegengekomen.’ zei Coby. De vrouw begon spottend te lachen en zei: ‘Zeker die nietsnutten van een Jessie, James en… wat was dat pratende ding nou ook al weer? O ja, Meowth!’ ‘Ja, die!’ zei Coby. ‘Het waren echt prutsers!’ ‘Ze achtervolgen telkens een jongen en zijn ‘sterke’ Pikachu!’ zei de man. ‘Wij gaan achter veel sterkere Pokémon aan! Zoals die Latias van jullie!’ ‘We hebben jullie gevecht gezien!’ zei de vrouw. ‘Geef die Latias hier, en jullie zullen geen problemen krijgen!’ ‘Nooit!’ schreeuwde Anna en ze liet haar Plusle donder doen. Daarna liet Coby Mewtwo psystrike doen. Met een grote knal schoten de man en vrouw de lucht in. Een paar seconden later waren ze verdwenen. ‘Nou dat was makkelijk!’ zei Anna. Toen kwam er een agent Jenny aan. ‘Ik hoorde net een enorme knal, wat was dat?’ vroeg ze. ‘O, er waren wat leden van team Rocket die onze Pokémon wilden stelen.’ zei Coby. ‘Maar we hebben ze kunnen verslaan met onze Pokémon.’ ‘Gelukkig dat alles nu oké is.’ zei agent Jenny. ‘Maar jullie moeten wel goed op blijven letten. Overal zijn dat soort types die de Pokémon van trainers stelen!’ ‘We zullen op blijven letten!’ zei Anna. De agent Jenny liep weg. ‘Laten we verdergaan naar Sandgem Town.’ zei Coby en zij en Anna liepen verder.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen