Hoofdstuk 5
"Hallo? psst psst!" ging de stem door "Yo! Whisker!"
"Huh? wie..wie ben jij?!" riep Whisker "Laat me met rust man!"
"Ik ben het gekkerd!" riep het stemmetje "Waarom zit je niet in je kooi geluksvogel?"
Het was een grijs muisje, ongeveer net zo oud als Whisker.
"Maya? wat doe jij hier?" vroeg Whisker "Hoor jij niet in London te zijn?"
"Pfft, ik denk ik ga met de boot mee." zei Maya "Betere vraag, wat doe jij hier?"
"Een vogel heeft me gered van een ratten-bende en nu gaan we op wereldreis!" riep Whisker.
"Een uhh... duif?" fluisterde Maya "Ik bedoel, duiven zijn niet sterk..."
Toen schoot het oog van Feather op en ze stond op.
"Wil je een duel muisje!" riep ze terwijl ze haar klauwen opende.
"Ohh,ik snap het al" zei Maya "Hehe.."
"Kennen jullie elkaar" vroeg Feather "Jullie zien er het zelfde uit.."
"We zijn familie.." zei Whisker "Dit is Maya, mijn nicht!"
"Oh, sorry dat ik je nicht wilde doden.." zei Feather "Het is een duiven-traditie.."
"Kom door dit gaatje Whisker!" riep Maya.
Er zat een mysterieus gat in de muur.
Whisker liep ernaartoe maar toen..
"Ik zal daar niet naartoe gaan!" riep de meeuw. "Mijn naam is Max, ik had me nog niet voorgesteld.."
"Ben je er nog steeds?" vroeg Feather.
"Ja, ik had wat problemen met de kapitein.." bloosde Max "Dus, wie zijn jullie?"
"Wij zijn Feather,Whisker en Maya!" riepen de drie.
"Coole namen man!" zei Max "Oh, ik hoor de kapitein,ik moet gaan, verstop je!"
Max vloog weg, Feather ging achter wat dozen zitten en Whisker en Maya gingen in het gat in de muur..
Toen kwam de kapitein binnen en riep "Waar ben je meeuw? Ik kan je gebruiken voor het hoofdgerecht!"
"Dat is kapitein Knor" fluisterde Maya "Hij komt elke zoveel tijd in de voorraad kamer om te kijken voor dieren als ons.."
"Echt?" vroeg Whisker
"Ja, als hij een indringer vind, stampt hij ze dood of gebruikt hij ze voor hoofdgerechten." ging Maya door.
"Ehm, hij staat vlakbij Feather" zei Whisker.
"Ik weet dat je hier achter zit, geen andere manier!" zei de kapitein.
De kapitein schoof de dozen opzij en Feather begon weg te vliegen.
"Een stadsduif?" gromde de kapitein. "Niet in mijn voorraad!"
Hij pakte een net en vangde Feather.
Toen sprongen Maya en Whisker op de kapitein af en beten overal.
"Aaaah! stoppen ongedierte!" riep hij.
Hij probeerde de muizen met zijn hand te vangen.
"Bijt het net door!" riep Maya terwijl ze beet.
Whisker sprong van de kapitein af en begon in het net te knagen.
"Ik krijg jou wel!" riep de kapitein!
Maar Feather was al vrij..
Ondertussen was iedereen in Zeeland.
"Grrr, en nou eruit!" gromde de kapitein terwijl de dieren de boot uit sprongen.
Er zijn nog geen reacties.