O11 • Daisy Rose Archer
Langzaam draaide ik me nog een keer om zodra mijn wekker af ging, een diepe zucht verliet mijn lippen zodra ik de wekker uit drukte om daarna voor nog enkele seconden mijn kussen over mijn hoofd heen te trekken voor ik uiteindelijk toch mijn bed uit wist te komen. Ik maakte mijn bed netjes op en trok de lakens recht om vervolgens eerst naar de keuken te lopen. Een heerlijke geur van gebakken eieren kwamen me te gemoed waar door ik wist dat mijn moeder al wakker was. "Goeie morgen lieverd, hoe was het feestje gister avond." Voor ik mijn moeders vraag beantwoorde pakte ik een glas en vulde die met water waarna ik daar een slok van nam. "Wel leuk, niet echt heel bijzonder." mompelde ik waarna ik aan tafel ging zitten en toe keek hoe mijn moeder de champignons bij de eieren deed. "Niet heel bijzonder? Dus er was wel wat bijzonders." Wat betrapt keek ik weg zodra mijn moeder me door dringend aan keek. "Nee hoor, ik heb alleen een jongen leren schaatsen en als dank gaan we wat drinken bij Tully's op zijn kosten." De blik die mijn moeder me gaf liet me merken dat ze er verder op in wou gaan. Meteen gaf ik haar een blik terug dat er niks over te praten viel. Niet veel later kreeg ik mijn omelet op mijn bord en at ik die in stilte op. Vervolgens maakte ik me klaar om daarna naar beneden te gaan om de kleintjes bij les te geven.
Na de bijles die ik geven had was alleen ik over gebleven in de dans zaal. Ik liep het geluid installatie toe om vervolgens mijn telefoon er in te pluggen. Ik zocht het juiste nummer op waarna ik naar het midden van de zaal liep op de grond ging liggen en in beweging kwam wanneer de muziek begon. Ik was op dit moment bezig met het nummer Human van Christina Perri, het was een leuke dans en net zoals altijd verloor ik mijn gedachten en de tijd uit het oog. Pas wanneer ik mijn telefoon af hoorde gaan kwam ik weer een soort terug in het nu. Zodra ik eenmaal de telefoon op pakte hoorde ik meteen Liesels stem in mijn oor. "Waarom weet ik niets van jou date met Xavier af!" aan haar stem was het duidelijk dat ze teleur gesteld was. Voor enkele seconden bleef ik stil. "Wat hoe weet jij, wacht het is niet eens een date. Denk ik." sprak ik waarna ik ging zitten en tegen de grond aan leunde. Het gesprek ging voor even door waarna ik op hing. Volgens Liesel was het echt wel een date, gezien Xavier nooit zomaar iets dronk met een meisje. Ik had haar echter duidelijk gemaakt dat ik niet het standaard meisje was waar hij mee om ging waar door het zeker geen date kon zijn. Tegen tweeën maakte ik me klaar, na een korte douche droogde ik mijn haren om vervolgens er achter proberen te komen wat ik aan zou doen. Uiteindelijk koos ik voor een zwart rokje met daar boven op een roze/paarse trui. Eenmaal aangekleed ging ik aan de slag met mijn haren die ik enkel droogde om daarna een borstel er door heen te laten aan, voor ik echter aan de make-up begon moest ik denken aan de woorden van Liesel, had het echt op Facebook gestaan? Er was maar een manier om daar achter te komen. Zodra ik me eenmaal aanmelde op facebook kwam ik niet veel later de post tegen waar precies in stond wat Liesel zei. Zonder ook maar verder te kijken maakte ik me op en merkte ik dat ik te laat ging komen. Gehaast trok ik mijn schoenen aan om daarna nog snel mijn tas te pakken, wat parfum op te doen en de auto in te stappen. Tien over drie parkeerde ik mijn auto om hem op slot te doen, ik pakte nog snel mijn sjaal die ik om deed en liet mijn blik naar Tully's gaan waar ik Xavier al snel vond. Ik haalde diep adem, controleerde mijn make-up nog snel in de zijspiegel en liep op hem af. Eenmaal voor hem bleef ik enkele seconden staan. "Heey, sorry dat ik zo laat ben. Zullen we naar binnen gaan." Sprak ik aarzelend.
Er zijn nog geen reacties.