Het is stil Margaret en Momo denken na. Dan zegt de piloot: 'Stelletje domme sukkels dat jullie zijn, denken jullie dan echt dat een pistool is om mee te teken ofzo?' 'Maar je mag toch geen pistool mee naar binnen' zegt Margaret. Waarop de piloot antwoord, 'weet je wat ook niet mag, in de cockpit komen'. 'Dus hup eruit jullie!' Margaret rent de cockpit uit terug naar onze plekken, maar ik en Momo blijven gewoon in de cockpit staan.

'Ik heb misschien wel tot nu toe bij mijn moeder thuis gewoond, maar dat betekent niet dat ik nergens tegen kan, want ik ga juist naar de Alpen emigreren om Avonturen te beleven dus dan ga ik de eerste spannende gebeurtenis hier echt niet uit de weg', zeg ik dan. Momo die zegt daarna, 'Ik ben het helemaal met hem eens we gaan naar de alpen voor avontuur dus dit avontuur gaan we echt niet uit de weg. Dan zegt de piloot 'jullie misschien niet maar dat meisje wel, en zei is tenminste slim en denkt om haar veiligheid'. 'Ik weet niet wat jij denkt hoor, maar wij denken nu juist om de veiligheid van iedereen in dit vliegtuig en Margaret houdt niet van wapens maar gewoon van de regels volgen en doen wat er gezegd wordt en dat is de rede waarom ze weg is want zij is ook in voor avontuur.'

De piloot drukt zijn sigaret uit en zegt: 'Als jullie nu niet weggaan dan zijn jullie hier degene die juist niet om de veiligheid van het vliegtuig denken, want als jullie nu niet weggaan hier uit de cockpit ga ik schieten. Dan kijken Momo en ik elkaar aan en fluistert Momo in mijn oor, 'ik heb honger dus ik ga even mijn pinda's opeten en kijken hoe het met Margaret is dan kom ik zo terug.' Dan fluister ik terug, 'Margaret red het wel hoor en heb je echt honger of ben je bang voor het pistool?' Die vraagt negeert Momo en hij loopt weg de cockpit uit. Nu sta ik er dus helemaal alleen voor.

Reageer (1)

  • roosxmagic

    WAT EEN stommme pilooott. Pak ze pistool af en knal hem neer
    'ik' ( ben ze echte naam vergetn) kan vast wel een vliegtuig besturen

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen