Hoofdstuk 4 - Chapter 2
Ik open mijn ogen en het eerste wat ik ruik is bloed. Ik kijk verbaasd om me heen. Er zit een jongen naast mijn bed. 'Wie ben jij?' vraag ik verbaasd. 'Edward Cullen.' zegt de jongen met een prachtige glimlach. Ik kijk hem verwonderd aan. 'En wat doe ik hier en waarom ruik ik bloed?' vraag ik. 'Je bent gebeten door een vampier dus ben je zelf een vampier.' zegt Edward. 'Aha, erg begrijpelijk.' zeg ik droog. Er komt een man in een wit jasje binnen. 'Ze is wakker.' zegt hij. 'Wist ik nog niet.' mompel ik onverstaanbaar. Toch horen ze het want de man schiet in de lach. Ik kijkt hem raar aan. Ik kijk in de spiegel en zie dat ik heel bleek ben geworden en dat ik rode ogen heb gekregen. 'Iewl!' gil ik. 'Rustig dat gaat later weg, althans als je vegetarisch word.' zei de man. Ik keek hem kwaad aan. 'Waar is Katie?' vroeg ik opeens. Ik stond op, vol met energie en stormde langs hen heen de kamer uit. Dit was gewoon te gek voor woorden. Terwijl ik Katie zocht, kneep ik mezelf in mijn arm, er vol van overtuigd dat ik droomde. Ik zag haar in een andere kamer liggen, ze sliep. Snel rende ik naar haar toe ging naast haar zitten. 'Katie?' vroeg ik trillend. Katie kreunde en sperde haar ogen wijd open. 'Godver, mijn hoofd.' mopperde ze. Ik zag dat ze een enorme bult op haar hoofd had. Zachtjes moest ik grinniken. 'Waar zijn we?' vroeg ze toen ze mij zag. Ik keek haar verdwaasd uit. 'Serieus, ik heb geen idee.' Katie zuchtte. 'Wat is er nou gebeurd?' vroeg ze bang. Ik beet op mijn lip. 'Er zijn hier gekken die zeggen dat ík een vampier ben.' Katie kwam overeind en legde het compres dat naast het bed lag op haar bult. 'Ze sprong op me, maar iets of iemand duwde me weg.. Ik vloog tegen een boom, ik zag ze vechten.' Ze keek me angstig aan. 'Wat bedoel je?' vroeg ik fronsend omdat ik haar niet kon volgen. 'Ik zal het uitleggen.' zei een stem achter ons.
Reageer (1)
ik hou van haarr.. haar
1 decennium geleden