'Mark..' Gibbs slaat zijn handen voor zijn mond. 'Heb jij dit gedaan?' Hij knikt en loopt zwijgend naar een ambulance. Ziva wordt op een brancard gelegd, en wordt meegenomen naar het ziekenhuis. Gibbs stapt in. Hij denkt aan McGee en Bishop, die zullen het in hun eentje niet aankunnen.. Ziva ligt roerloos op de brancard. Gibbs pakt haar hand. 'Ik weet dat je het zal overleven, meid, je bent een vechtersbaas,' Gibbs belt McGee. McGee, arresteer Mark. Hij is als het goed is bij een van de ambulances. Komt voor elkaar baas. Een van de ambulance-medewerkers begint vragen te stellen aan Gibbs. 'Waar kent u haar van?' 'Werk, ik ben haar baas, ze kwam vandaag terug uit Israël.' 'Ik denk dat alles wel goed komt, ze oogt ook heel sterk,' probeert de man geruststellend te zeggen. 'Ik weet het, ik heb er ook al het vertrouwen in..' Gibbs kijkt de man aan. Hij begrijpt Gibbs, zijn blik zegt dat hij niet verder wil praten, en de ambulancemedewerker accepteert dat. De ambulance slaat de hoek om, het ziekenhuis is vlak om de hoek. Ineens begint Ziva benauwd te ademen. 'Zuurstof!' zegt de ene ambulancemedewerker tegen de andere. Gibbs probeert zich sterk te houden, maar het valt een van de ambulance medewerkers toch op. 'Komt u maar zitten, meneer,' zegt hij, wijzend op de bijrijdersstoel. Met een zucht gaat Gibbs zitten. Ineens wordt alles zwart...

'Meneer! Meneer!' Gibbs ligt op een ziekenhuisbed, maar heeft geen idee waarom. 'Hoe is het met Ziva? En hoe is het met Tony? Waarom lig ik hier?' Hij trekt de infuusnaalden uit zijn arm. 'Meneer Gibbs, u bent flauwgevallen, en werd niet meer wakker, een goed excuus om u hier even te houden toch? Met meneer DiNozzo gaat alles goed, mevrouw David ligt nog in coma,' antwoord de zuster. 'Ik moet naar ze toe!' roept Gibbs in paniek. 'Dat zal even niet gaan meneer, ze liggen nog op de intensive care, en door hun wonden en zwakke weerstand kunt u ziektes overbrengen.' 'Dan ga ik hier nú weg, en niemand zal mij tegenhouden!' Hij staat op. 'Wacht meneer! U moet nog even..' voordat de zuster haar zin af kan maken, is Gibbs al weg. Hij belt gelijk McGee om hem op te halen. Die staat snel voor de deur, als een taxi chauffeur.

Gibbs ploft neer wanneer hij instapt. 'En?' McGee kijkt hem nieuwsgierig aan. 'Wie van de drie, McGee?' Gibbs staart stilletjes voor zich uit. 'Alle drie..' 'Het gaat vreselijk slecht, ik mag niemand bezoeken, flauwgevallen door de stress, Ziva nog steeds in coma, en Tony iets beter..' McGee kan alleen een simpele 'o' uitbrengen. 'Hoe gaat het op de marinewerf? Zijn er nog nieuwe cases?' vraagt Gibbs voor de afleiding. 'Helemaal niets, directeur Vance vond het ook vreemd..' 'Aha..' Gibbs zucht. Waar gaan we het nu over hebben? Auto's? Paarden? Bloemetjes en bijtjes? Gibbs weet het niet. 'Hoe is het afgelopen met Mark?' vraagt Gibbs voorzichtig. 'Enkele kneuzinkjes, door de airbags. Hij zit nu op de marinewerf, Bishop verhoort hem en directeur Vance zit erbij aangezien dit waarschijnlijk onder de terreurwetgeving valt..' Gibbs kijkt McGee geschokt aan. 'Wat is er baas?' 'Het is mijn zoon..'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen