Foto bij Een rustige dag… of niet?

Amber en Blade gaan even boodschappen halen, en in de tussentijd houden de andere Pokémon een zwembad feestje. Dit gaat echter al snel mis wanneer Amanda en Fiola besluiten om een gevecht in de villa te houden.

Amber's team:
Amanda de Infernape
Coby de Gardevoir
Blade de Scizor
Amy de Espeon
Fiola de Lapras
Mewtwo

‘Gaap!’ zei Amber toen zei eindelijk wakker werd. Het was een zonnige dag in de Resort Area. Amber had de hele dag gepland om uit te rusten van de vele gevechten. Haar Pokémon konden wel een vrije dag gebruiken. ‘Goedemorgen Blade!’ zei Amber. Blade sliep nog, maar werd wakker door Amber. ‘Wa… huh?’ zei ze. ‘O, goedemorgen!’ Ze stonden beiden op en maakten zichzelf klaar voor een rustige dag. Nadat Blade klaar was ging ze naar de kamer van Fiola en Amanda toe. Amber ging naar de kamer van Coby, Mewtwo en Amy. ‘Wakker worden!’ zei Amber. ‘Het is al bijna middag!’ Amy lag lekker in haar mandje te slapen, en Mewtwo en Coby lagen ook nog in hun bed. Amber begon hetzelfde harder te zeggen. ‘Wakker worden!’ zei ze. ‘Jullie kunnen toch niet de hele dag in bed blijven liggen?’ Weer geen antwoord. ‘Oké, nu uit bed komen!’ zei Amber, die langzamerhand geïrriteerd werd. Hierdoor werden alle drie de Pokémon wakker. Mewtwo kukelde zelfs uit bed. ‘Kreun!’ zei hij. ‘Moet je nou echt zo hard schreeuwen?’ ‘Jullie werden maar niet wakker!’ zei Amber. ‘Je kent ons toch?’ zei Coby. ‘We slapen graag uit!’ ‘Het is bijna twaalf uur!’ zei Amber. ‘O, juist.’ zei Amy. ‘Ik ga mezelf even opmaken.’ Ze stapte uit haar mand en liep naar de badkamer toe. ‘Waarom moet zij nou altijd de hele badkamer in beslag nemen?’ vroeg Mewtwo. ‘Ach, laat haar toch!’ zei Coby. ‘Ze houdt er gewoon van om er mooi uit te zien!’ ‘Misschien wel een beetje té veel…’ zei Amber. ‘Maar goed, komen jullie?’ ‘Wat gaan we vandaag eigenlijk doen?’ vroeg Coby. ‘Niks!’ zei Amber. ‘Vandaag gaan we niks doen! Jullie mogen zelf weten hoe je deze vrije dag wilt besteden!’ ‘Echt waar?’ zei Coby blij. ‘Geweldig! Mewtwo, hoor je dat?’ ‘Ja, ik hoor het.’ zei Mewtwo. ‘Wat zullen we gaan doen?’ ‘Laten we gaan zwemmen!’ zei Coby. ‘Goed idee!’ zei Amber. ‘Moeten jullie echt gaan doen!’ ‘Ik vind het goed.’ zei Mewtwo.

Ondertussen was Amy nog steeds bezig in de badkamer. ‘Serieus!’ zei Amanda. ‘Hoe lang kan een Espeon erover doen om zichzelf op te frissen?’ ‘Lang.’ zei Fiola. ‘Tutje doet er echt uren over.’ ‘Ze is geen tutje!’ zei Coby. ‘Echt wel!’ zei Amanda. Toen kwam Amy uit de badkamer. ‘Oké, ik ben klaar!’ zei ze. ‘Nu mogen jullie!’ Eerst ging Amanda de badkamer in. Toen Fiola, daarna Mewtwo en uiteindelijk Coby. Coby gaf niet zoveel om haar uiterlijk. Zolang niemand haar aan zou staren maakte het haar niet uit hoe ze eruit zag. Toen ze klaar was met opfrissen gingen zij, Mewtwo en Amy naar het zwembad toe. Fiola en Amanda hadden niet zo zin in zwemmen. Wat best wel vreemd was aangezien Fiola een water type is. ‘Oké, Blade en ik gaan even boodschappen doen!’ zei Amber. ‘Maak alsjeblieft niks kapot wanneer we weg zijn!’ ‘Natuurlijk maken we niks kapot!’ zei Amy. ‘Zoiets zouden we nooit doen!’ ‘Jullie misschien niet, maar Fiola en Amanda willen nog wel eens vergeten dat je geen Pokémon gevechten binnen moet houden.’ zei Amber. ‘Let alsjeblieft goed op hun!’ ‘Zullen we doen!’ zei Coby en ze sprong het water in. ‘Ga nu maar. We houden alles goed in de gaten!’ Amber en Blade liepen weg.
Terwijl Amy, Coby en Mewtwo van het fijne weer genoten zaten Amanda en Fiola nog steeds binnen. ‘Ik verveel me!’ zei Fiola. ‘Ga dan naar buiten!’ zei Amanda. ‘Nah, geen zin in.’ zei Fiola. ‘Je bent een Lapras!’ zei Amanda. ‘Waarom ga je dan niet zwemmen?’ ‘Heb je enig idee hoe warm het buiten is?’ zei Fiola. ‘Ik ben half ijs-type, weet je nog? Trouwens, jij bent vuur type. Waarom ga jij niet naar buiten terwijl de zon vel schijnt?’ ‘Geen behoefte aan.’ zei Amanda. ‘Oké, maar wat gaan we dan doen?’ vroeg Fiola. ‘Dit is onze eerste vrije dag in een lange tijd.’ ‘Ik wil graag trainen.’ zei Amanda. ‘Gewoon hetzelfde doen als we anders doen.’ ‘Laten we een gevecht houden!’ zei Fiola. ‘Gewoon, tegen elkaar!’ ‘Goed idee!’ zei Amanda. ‘Waar doen we het?’ ‘Gewoon hier!’ zei Fiola. ‘Eh… Ik denk niet dat dat zo’n goed idee is.’ zei Amanda. ‘Weet je nog de laatste keer dat we hierbinnen vochten?’ ‘Bedoel je toen we de tv kapotsloegen, alle kasten omver hebben gehaald en het gehele behang hadden vernield?’ vroeg Fiola. ‘Yep.’ zei Amanda. ‘Ach, als we gewoon oppassen met onze aanvallen is er toch niks aan de hand?’ zei Fiola. ‘Kom, laten we het gewoon gaan doen!’ ‘Nou, oké!’ zei Amanda. ‘Ik heb wel zin in een goed gevecht!’ Het gevecht begon. Fiola gebruikte meteen Hydro Pump. Deze aanval miste Amanda maar raakte de boekenkast volop. Deze viel om, in duizend stukjes. Amanda deed Close Combat, maar deze aanval ontweek Fiola. Helaas raakte de aanval de tv wel. Bam! De tv lag kapot op de grond. De twee Pokémon leken er niks van te merken, ze gingen gewoon door met hun gevecht.

Intussen waren Mewtwo, Coby en Amy nog steeds lekker bij het zwembad. Mewtwo lag in een strandstoel een boek te lezen, terwijl Coby en Amy een watergevecht hielden. ‘Deze keer krijg ik je!’ zei Amy. ‘Mooi niet!’ zei Coby. Ze hadden beiden een waterpistool vast en schoten op elkaar. Coby had Amy al heel vaak geraakt, terwijl Amy haar nog maar twee keer had geraakt. Ze merkten alle drie niks van het gevecht dat binnen plaatsvond. Totdat een enorme knal de rust verstoorde. ‘Wat was dat?’ vroeg Amy. ‘Geen idee.’ zei Coby. ‘Het kwam van binnen.’ zei Mewtwo. ‘Laten we snel gaan kijken!’ De knal kwam doordat Fiola Hydro Pump tegen een stopcontact aan had gedaan. Er was kortsluiting. ‘Wat is hier gebeurd?!?’ vroeg Coby geschokt. ‘Het was haar idee!’ zeiden Fiola en Amanda tegelijk, terwijl ze naar elkaar wezen. ‘Hoe vaak heeft Amber wel niet gezegd dat jullie geen gevechten binnen mogen houden?’ zei Mewtwo. ‘Het was niet mijn idee!’ zei Amanda. ‘Fiola verveelde zich en stelde voor om een gevecht te houden!’ ‘Maar als je wist dat het een slecht idee was, waarom deed je dan mee?’ vroeg Coby. ‘Omdat… omdat…’ probeerde Amanda nog. ‘Omdat ik me verveelde en graag wou trainen…’ ‘Jullie hebben dit allebei gedaan.’ zei Amy. ‘Ja, ja!’ zei Fiola. ‘Het was een slecht idee, en we hadden het niet moeten doen! Kijk eens om je heen! Er is kortsluiting, de tv is vernield en alles is kapot en kleddernat! Wat gaan we hieraan doen?’ ‘Wij?’ zei Mewtwo. ‘Je denkt toch niet dat wij hier iets mee te maken hebben? Jullie zoeken het maar lekker uit!’ ‘Inderdaad!’ zei Amy. Zij en Mewtwo wilden weglopen. ‘Coby, kom je?’ vroeg Mewtwo. ‘We kunnen ze dit niet alleen laten doen!’ zei Coby. ‘Hoezo niet?’ vroeg Mewtwo verbaast. ‘Zij hebben deze zooi gecreëerd, wij niet!’ ‘Weet je soms niet meer dat wij Amanda en Fiola in de gaten moesten houden?’ zei Coby. ‘O ja, dat is waar ook…’ zei Mewtwo. ‘Het is dus ook een klein beetje onze schuld. Wij helpen mee met opruimen.’ ‘Zucht!’ zei Mewtwo. ‘Goed!’ Amy wou naar buiten lopen, maar nog voordat ze dat kon doen zei Coby: ‘Jij ook Amy.’ ‘Oké, oké!’ zei Amy.
‘Oké, hoe gaan we deze zooi opruimen?’ vroeg Amanda. ‘Ik denk dat we eerst die kortsluiting moeten zien op te lossen.’ zei Mewtwo. ‘En we moeten ook dat water weg zien te krijgen.’ zei Fiola. ‘Vergeet de kapotte meubelen en de tv niet!’ zei Amy. ‘Oké, ik heb een plan!’ zei Coby. ‘Fiola, Amanda. Vind een manier om de meubelen te herstellen. Amy, jij zorgt ervoor dat het water weggaat. En Mewtwo en ik gaan de kortsluiting herstellen. Nog vragen?’ ‘Nee!’ zei Amanda. ‘Goed, laten we aan de slag gaan!’ zei Coby.

Iedereen ging met zijn of haar taak bezig. Amy was op zoek naar een manier om het water weg te krijgen. Ze had alleen geen idee hoe ze dat voor elkaar moest krijgen. Ze bedacht zich dat Groudon misschien wel kon helpen. Hij had immers de kracht om water te laten verdampen. Ze rende naar het enorme bos toe waar alle andere Pokémon van Amber in wonen. Ze vertelde Groudon alles en hij had er begrip voor. Hij ging met haar mee.
Fiola en Amanda moesten de meubelen herstellen. Ze hadden al een nieuwe tv besteld, die zou over een halfuurtje aankomen. Voor de boekenkast hadden ze ook al een oplossing bedacht, ze haalde de oude van zolder op. Die zag er namelijk precies zo uit als de kapotte. Met het stof eraf zou je ze niet van elkaar kunnen onderscheiden. De bank was niet heel erg kapot, er moest alleen een nieuwe hoes overheen. Dat was dus zo geklaard.
Bij Coby en Mewtwo verliep het wat moeilijker. Het was al wel duidelijk dat de Hydro Pump van Fiola de kortsluiting veroorzaakte, maar het oplossen ervan was erg moeilijk. Ze wisten beiden niks af van technologie en hadden geen idee hoe de bedrading van het huis in elkaar zat. ‘Oké, hoe kan een kortsluiting zó moeilijk op te lossen zijn?’ vroeg Mewtwo. ‘Mewtwo, we weten beiden niks af van bedrading.’ zei Coby. ‘We zijn toch geen elektriciens?’ ‘Daar heb je gelijk in.’ zei Mewtwo. ‘We hebben een professioneel iemand nodig als we dit probleem willen oplossen.’ ‘Laten we een elektricien inhuren!’ zei Coby. ‘Hoe dan?’ vroeg Mewtwo. ‘We zijn Pokémon! Amber kan ons alleen verstaan omdat zij met Pokémon kan praten.’ ‘Ben je soms vergeten dat ik vroeger een mens was?’ zei Coby. ‘Ik kan mensentaal spreken!’ ‘O ja, dat is waar ook.’ zei Mewtwo. ‘We gaan wel naar het Poké-center toe om daar te bellen.’ zei Coby. ‘Hier is dat niet mogelijk.’ Ze liepen naar het Poké-center toe en gingen daar bellen. De zuster Joy keek hun wel raar aan. Maar ze mochten bellen. Coby belde de elektricien en na een paar minuten was alles geregeld. ‘Zo!’ zei Coby. ‘Geregeld!’

De elektricien kwam al snel. Coby had aan de telefoon gezegd dat hij niet moest schrikken als een pratende Gardevoir de deur opendeed. Zij zou alles afhandelen. De kortsluiting werd opgelost en de elektricien betaald. Niet veel later kwam ook de nieuwe tv aan. Die kostte ook veel geld. Het bonnetje verstopten ze onder een vaas. ‘Oké!’ zei Coby. ‘We zijn klaar!’ de hele kamer zag er gloednieuw uit. De tv was geïnstalleerd en het water was met de hulp van Groudon verdwenen. Amber en Blade zouden bijna thuiskomen. ‘Doe normaal!’ zei Amanda. ‘Mewtwo, Amy en ik gaan terug naar het zwembad als je het niet erg vindt.’ zei Coby. Ze liepen naar buiten. Toen kwamen Amber en Blade binnen. ‘Hallo meiden!’ zei Amber. ‘Leuke dag gehad?’ ‘Ja, het was erg rustgevend!’ zei Amanda. ‘O, oké!’ zei Amber. ‘Sorry dat het allemaal wat lang duurde, er waren een aantal irritante trainers die ons uitdaagden.’ ‘Geeft niks hoor!’ zei Fiola. ‘Wij hebben ons wel vermaakt!’ ‘Zijn Mewtwo, Coby en Amy nog steeds buiten?’ vroeg Amber. ‘Ja, volgens mij vermaken zij zich daar prima!’ zei Amanda. Coby zag dat Amber thuis was en kwam even binnen. ‘O, hoi Amber!’ zei ze. ‘Lekker gewinkeld?’ ‘Jawel!’ zei Amber. ‘Geweldig!’ zei Coby. ‘Hé, Amanda, Fiola! Komen jullie ook buiten?’ ‘Is goed!’ zei Amanda. ‘Nah, wat jij wil.’ zei Fiola. Ze liepen met hun drieën naar buiten.
‘Ik ben blij dat we weer thuis zijn!’ zei Amber. ‘Ja, die gevechten waren echt vermoeiend!’ zei Blade. ‘Maar nu kunnen we lekker uitrusten!’ ‘Hé, wat is dit?’ vroeg Amber. Ze hield het bonnetje van de tv in haar hand. ‘Geen idee.’ zei Blade. ‘Er staat op dat ik 1 miljoen Poké-dollars heb betaald voor de nieuwste versie van de Poké-tv.’ zei Amber. ‘Een Poké-tv?’ zei Blade geschokt. ‘Dat is de duurste tv die er bestaat!’ ‘Maar hoe kan ik er één gekocht hebben?’ vroeg Amber zich af. Toen bedacht ze het zich. ‘AMANDA! FIOLA! KOM NU ONMIDDELLIJK HIER!’ riep ze luid. De vijf Pokémon buiten hoorden dit. ‘Nee hé!’ zei Fiola. ‘We zijn erbij!’ ‘Jullie schuld!’ zei Mewtwo. ‘Niet die van ons!’ ‘Mewtwo, doe nou niet zo onaardig!’ zei Coby. ‘Zou ze misschien ontdekt hebben dat we een Poké-tv hebben gekocht?’ zei Amanda. ‘Een Poké-tv?’ zei Amy. ‘Een echte? Die kosten een fortuin!’ ‘Jullie hebben het duurste merk tv uitgekozen?’ zei Coby geschokt. ‘Niet mijn schuld!’ zei Amanda. ‘Fiola wou graag zo’n tv!’ ‘Zucht!’ zei Coby. ‘Er is nu nog maar één ding dat we kunnen doen: RENNEN!’

Reageer (1)

  • Duendes

    Haha, heerlijk rustgevend, maar je moet er wel wat voor over hebben xD
    Leuk dat de pokemon kunnen praten :3
    En super leuk geschreven!!!!!

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen