3
Er galmde wen kille bel over het school terrein wat betekende dat de les was afgelopen. Ik grijnsde. We hadden vandaag maar 3 lessen en dat vond ik meer dat genoeg. Ron en Hermione kwamen naast me lopen, en even later ook Ginny. 'Gaan we over een week dan al naar Zweinsveld?' vroeg Hermione, die duidelijk een gesprek wou aanknopen.
'Ja', zei Ginny.
'Het is vervroegd'.
Ik en Ron zeiden allebei niks.
'Ik ga naar de wc', zei ik en ik liep
Naar de jongens wc.
Plotseling hoorde ik ieman huilen.
'Jenny?' vroeg ik een beetje geïrriteerd, omdat Jenny weer rond hing in de jongens wc.
Ik kreeg geen antwoord en riep nog een keer "Jenny?" Maar dan harder.
Nog steeds niks. Nadat ik had doorgetrokken besloot ik te gaan kijken. Ik verwachte iemand, maar dat leek tegelijkertijd tijd heel onwaarschijnlijk. Maar toch had ik het goed. Tegen de muur bij de gootstenen zat Draco Malfoy, ineengedoken te snikken. Ik greeg een gek gevoel in mijn buik maar negeerde het. Ik vond het een goed idee om stilletjes weg te lopen, omdat toen ik dat de vorige keer niet had gedaan, het toen niet zo goed was gegaan. Toen ik bijna bij de deur was siste hij: 'ik zag je wel, Potter', en ik liep snel de wc uit. Hermione Ron en Ginny zaten in de leerlingen-kamer.
'Harry, zin in een potje toverschaak?' vroeg Ron toen ik naast hem kwam zitten.
'Nee sorry', antwoorde ik een beetje stijfjes.
Ginny kwam naast me zitten en pakte mijn hand, waar ze af en toe zachtjes in kneep. Ik glimlachte naar de'r.
'Morgen hebben we verweer tegen de zwarte kunsten'!' riep Hermione opgewonden en Ginny lied verschrikt mijn hand los.
'Waarom ben jij daar nou zo enthousiast over?' vroeg Ron.
'Ik wil gewoon weten of professor Klinten een goede professor is', antwoorde ze simpel en ze begon weer op haar rooster te kijken.
'Ik ga naar bed', zei ik.
'Het is pas half 9! Kun je niet even blijven?' smeekte Ginny.
'Nee, ik ben echt moe', zei ik en ik strompelde naar de jongens slaapkamer.
Nadat ik een pyjama had aangedaan stapte ik in het hemelbed en viel eigenlijk meteen in slaap.
Ruw werd ik wakker gemaakt door Neville.
'What?' snauwde ik slaapdronken.
Neville keek een beetje schuldig en schuifelde met zijn voeten. Toen gaf hij me de sluipweg wijzer en ik pakte hem verbaast aan.
'Hoe kom jij hi-', maar Neville onderbrak me.
'Ik vond hem en kon het niet laten om het even uit te proberen, je hebt me de metode vorig jaar zelf verteld, weet je nog?'
Ik knikte verward.
'Het maakt niks uit, maar laat me de volgende keer alsjeblieft slapen'.
Neville knikte schuldbewust en schuifelde naar de leerlingen-kamer. Ik niet. Ik was veel te moe om op te staan
Maar moest toch ontbijten. Na 10 minuten kwam ik toch zuchtend uit bed en liep ik met tegenzin naar de grote zaal. Maar toen ik ging zitten en een eitje wou pakken, verdween dat alweer: het ontbijt was afgelopen.
'Harry heb je niks gegeten?' vroeg Ginny bezorgd.
'Ik heb zowieso niet zo veel trek', suste ik haar.
Ik draaide me om en staarde in twee blauw-grijze ogen. Meteen keerde het gevoel van in de wc terug en vreef ik ongemakkelijk op mijn buik, waardoor Ginny dacht dat ik kramp of honger had. Iedereen was de laatste tijd zo ongerust en ik raakte er echt geïrriteerd door. Snel keek ik weer naar Ginny, zodat ik de ogen niet meer hoefde te zien. Toen Ginny naar bezweringen ging gingen ik Hermione en Ron naar verweer tegen de zwarte kunsten. De man achter het bureau was lang en smal. Zijn blonde haar zat warrig door elkaar en zijn kastanjebruine ogen staarde de klas rond.
'Welkom', schalde zijn stem door de ruimte toen hij begon te spreken.
Zijn stem was laag.
'Welkom bij weer jullie alle eerste les verweer tegen de zwarte kunsten. Voor vandaag gaan we alleen kezen, dus pak je boek en lees hoofdstuk 1 en 2. Grommend pakte ik en Ron ons boek, terwijl Hermione glimlachte. De rest van de les was saai, alleen naar vragen beantwoorden van de tekst, waardoor Gryffendor aan het eind van de les wel 40 punten rijker was geworden.
'Ik vond te saai', gromde Ron nogsteeds opweg naar onze les astronomie.
'Zo erg was het niet', zei Hermione sussend.
'Hij had ook net als Omber kunnen zijn!'
'Is ie ook', snauwde Ron.
'Nee, want hij gaat ook duelleren in de klas oefenen', nadat Hermione dat ha gezecht glimlachte Ron wat meer.
Reageer (1)
Hermelien let te minsten op Ron kan jij nog wat van leren
9 jaar geleden