Foto bij 015

Nog voor ik de lippen van Alex op die van mij voel, gaat zijn telefoon af. Ik open mijn ogen wanneer ik Alex: 'Ja, wat moet je?' hoor zeggen en ik kijk recht in de hazelnootbruine ogen van hem. Mijn wangen hebben waarschijnlijk een dieprode kleur gekregen. Ik schaam mij zo. 'Wat nu? Maar.... Oké... Nee, nee het is al goed. Ik kom er meteen aan. Alex stopt het gesprek en kijkt mij recht in de ogen aan. 'Ik moet ervan door.' 'Echt?' vraag ik zacht, ik probeer niet zielig te klinken, en ook probeer ik mijn teleurstelling niet te laten blijken. Zo'n dingen gebeuren nu eenmaal als een jongen op vakantie is met zijn vrienden. Zuchtend sta ik recht en ook Alex zoekt zijn weg om recht te gaan staan. Stilzwijgend wandelen we terug naar zijn auto, de wandeling heeft een trieste sfeer over zich, maar beiden zeggen we niets. Tot Alex opeens de stilte doorbreekt. 'Ik hoop dat je het niet erg vindt Heather, maar we hebben morgen ook afgesproken, weet je nog?' ik knik snel, maar blijf zwijgen. Ik had liever gehad dat hij niets hoefde te gaan, of dat hij gezegd had dat hij even bezig was en daarna wel zou komen, maar hé wie ben ik ten opzichte van zijn vrienden. Ze waren hier samen en Alex had al heel veel tijd zonder hen besteed, ik moet gewoon tonen dat ik het niet erg vind, ook al vind ik het best jammer. Eindelijk bij de auto van Alex toegekomen, stappen we al snel in. Nog steeds zeg ik geen woord. Waarom was ik zo teleurgesteld, dit zout toch niet mogen. Een zucht verlaat mijn mond wanneer de auto start en ik zie Alex vanuit zijn ooghoeken naar mij kijken en er klinkt een sorry uit zijn mond. 'Geeft niets.' zeg ik zacht, ook al voelt het wel zo aan. Hoofdschuddend kijk ik het raam uit en al snel rijden we weer de autosnelweg op. Alex zijn blik is op de weg gericht en de mijne op de bomen, het is een wonder dat we hier eens niet in de file staan want het verkeer in LA is altijd enorm druk. Even later reed Alex voor mijn appartement en stopte zijn auto. 'Dan zie ik je morgen?' ik kijk Alex aan en knik kort. 'Tot later alex.'

Reageer (2)

  • theauthor

    Ga je ook wat meer schrijven nu??

    8 jaar geleden
  • Gunderson

    OMFG JIJ BENT GEMEEN
    ZOENEN! ZOENEN! ZOENEN!

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen