Twee kleine, bange oogjes kijken je aan. Wat zou jij doen?

'Ja, ja, nee!' McGee slaat zichzelf voor zijn hoofd. 'Waarom ben ik nooit snel genoeg?' 'Wat McGeek, heb je je technische speeltje niet gewonnen?' zegt DiNozzo plagerig. 'Ophouden kleuters, dode onderofficier,' zegt Gibbs, wanneer hij DiNozzo een tik tegen het achterhoofd geeft. 'Waar?' vraagt Ziva. 'Westlandstreet 14,' zegt Gibbs wanneer hij Ziva de sleutels gooit. 'Bedankt baas,' zegt Ziva wanneer ze achter hem aan loopt. De jongens komen vanzelf wel, hopelijk..

Ziva krijgt de eer de deur in te trappen. 'NCIS! Er zat geen goed slot op,' zegt Ziva triomfantelijk. Ze stappen het huis in, waar het nog donker is. 'Euhm Gibbs?' Ziva wijst naar een hoek, ze ziet er twee kleine, bange oogjes. Gibbs trekt zijn handschoenen aan en zet het licht aan. De twee bange ogen blijven Gibbs en Ziva aanstaren. 'Kom maar,' Ziva wenkt het meisje. 'Wij zijn van de politie, wij zijn van de goede.' McGee en DiNozzo komen aangesjokt, met Bishop achter zich aan. 'Daar zijn de slakken,' zegt Gibbs lachend. 'Haha baas,' DiNozzo kijkt hem bloedserieus aan. Zelfs Ziva schiet ervan in de lach. Het meisje komt zachtjes aangelopen. 'Waar zijn jouw papa en mama?' vraagt Ziva aan het kleine meisje. 'Dood,' antwoord ze stotterend. 'Ga jij maar met Bishop naar het bureau,' zegt Gibbs. 'Komt goed baas.' Ziva neemt het kleine meisje aan haar hand mee naar de auto.

Wanneer Ziva wil wegrijden, begint het meisje te huilen. 'Wie heeft pappie gedood? Wie?' 'Dat zullen we uitvinden, daar hebben we je hulp voor nodig,' zegt Bishop haar. 'Wat is jouw naam?' vraagt Ziva aan het meisje. 'Lizzy,' mompelt ze, wanneer ze op haar duim zuigt. 'Kijk uit Ziva! Er komt rook uit de motorkap!' 'Eruit,' zegt Ziva wanneer ze uitstapt. 'Ik ga even kijken wat er aan de hand is.' Wanneer ze de motorkap probeert op te tillen, verbrand ze bijna haar vinger. Met veel pijn krijgt ze de motorkap na enkele minuten toch open. 'Liggen! Het is een bom!' schreeuwt ze. Ze springt nog net op tijd opzij, voordat de auto explodeert..

Ziva
Mijn hoofd.. Ik krijg er alleen een schor Bishop uit, meer praten lukt niet. Alles doet pijn. Na een paar minuten wordt alles weer zwart voor mijn ogen.

Bishop
De druk wordt lichter! Iemand heeft ons gevonden! Ja! Maar wie is het? Het is niet Gibbs in ieder geval.. En volgensmij ook geen ambulance medewerker.. Maar wie dan wel? En nog belangrijker, wie heeft ons dit aangedaan? Hij trekt me omhoog, en gooit me in een busje. Wat gaat hij doen?

Ziva
Ineens zie ik licht boven mijn hoofd, en een vage gedaante. Wie is het? Ik wordt omhoog getrokken, maar waarom? Ik wordt naast Bishop in een busje gegooid. Het lukt me niet om me te verzetten. Maar is dat meisje bezeten?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen