Ik heb geen idee wat er veranderd is, of wanneer het veranderd is. Elphaba bleek toch niet zo slecht als ik had gedacht. Blijkbaar kan je mensen dus toch niet altijd beoordelen op hun uiterlijk. Ik weet niet wanneer de haat voor Elphaba verdween en wanneer ik inzag dat ze best wel meevalt. Ik weet niet wanneer alles veranderde. Maar het veranderde. En nu zit ik dus op mijn gedeelde kamer, te praten met Elphaba. Terwijl we praten, kijk ik afwezig naar Elphaba, en dan schiet me iets te binnen. 'Elphie,' zeg ik, terwijl ik probeer niet al te enthousiast te klinken, 'nu wij vriendinnen zijn, heb ik besloten dat je mijn nieuwe project wordt!'
'Dat... hoeft echt niet,' zegt ze met een glimlach waarvan ik kan zien dat die nep is. Maar ik heb mijn keuze gemaakt, dus het gaat ook gebeuren.
'Ja dat weet ik...' zeg ik - waarom zeg ik dat? Ik weet dat ze beter af is met een make over - 'maar dat maakt me juist zo lief.' Ik draai me zo dat ik naar Elphaba kan kijken zonder mijn hoofd te draaien.
"Wanneer ik iemand zie met minder alles mee dan ik
Nou ja, en iedereen heeft minder alles mee dan ik
," Ik kijk naar Elphaba met een glimlach. Ze lijk alleen niet zo enthousiast als ze zou moeten zijn.
"Dan smeekt mijn hart, breekt van smart in twee
Maar als iemand nog wat beter kan, dan raak ik daar bezeten van
Ik heb meteen een vastomlijnd idee
Ja, zelfs in jouw geval..."
Ik sta op en loop naar Elphaba toe. Het eerste wat er veranderd moet worden, is die afschuwelijke bril, zonder bril ziet ze er vast veel beter uit. Dus ik pak de bril en ... oke misschien toch niet.
"Hoewel het niet eenvoudig wezen zal
Ik ga ervoor, ik ga met jou in zee.
" Ik trek Elphaba van het bed af. Ze moet toch echt wat enthousiaster worden, zo gaat het echt niet lukken.
"En jij gaat mee, oke, oke
Ik maak jou.... POPULAIR!
' Zodra de woorden mijn mond hebben verlaten, glimlach ik en ik kijk naar Elphaba. Het gaat moeilijk worden, maar het moet lukken toch? Als ik het wil, dan moet het wel lukken. Iedereen zal Elphaba kennen als ik klaar ben.
'Verschrikkelijk populair
Ik leer je om mee te doen in het jachtseizoen
Hoe je lacht en vleit en flirt
,' Ik leid Elphaba naar mijn bed en terwijl ik haar haar uit die vreselijke vlecht haal, ga ik verder;
'Weet je wat er dan gebeurt?
Je wordt populair, echt hartstikke populair
Ik wijs je de clubjes aan waar je bij moet gaan
't Is een hele overgang
Maar schiet op, de weg is in jouw geval nogal lang...
' En als ik dat zeg, dan bedenk ik me dat het inderdaad een lange weg is. En niet alleen voor haar, ook voor mij.
Maar ik weet dat het resultaat het waard zal zijn. Dat moet wel. Ik loop wat naar achteren om Elphaba te bekijken. Met los haar ziet ze er al veel beter uit. Ik loop naar mijn bed en spring erop.
'Je kunt nog duizend dingen van me leren dus
Voor ons allebei wordt dit nog best een kolere klus
Ik wil je goeroe zijn, maar nog veel meer
Een zuster en een maatje
Samen tot het gaatje
Ja zo maak ik jou populair,
' ik kijk ondertussen naar een geschikte haarstijl voor Elphaba, maar misschien is los toch maar het beste. De rest staat haar niet geweldig. Nou ja, van achteren dan.
'Ik weet alles van populair
Ik leer je de laatste trend en een goed accent
Vooral een goeie Gooische r,' natuurlijk moet ik even voordoen hoe dat klinkt, want anders weet Elphaba alsnog niks. Dus ik doe dat. Daarna ga ik weer verder.
'Dan ben je niet te stoppen
Ja, dan ben je populair...
' Nee wacht. Verkeerde r. '-lair.' Veel beter. 'We krijgen jou wel populair.'

Reageer (2)

  • Sophizya

    Naha naha hartstikke populairrr

    8 jaar geleden
  • WickedWyvern

    geweldig!!!

    Because pink goes good with green!!!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen