I think it is good to have dreams, don't you?
-Fauve

Fauve liet me elke dag meer en meer van haar dromen en van haar houden. Ze was een verlangen dat ik koesterde in een van de diepste plaatsen van mijn hart. En ze was een gedachte die in mijn hersenen rondspookte zodat ik niet meer normaal kon functioneren.
Ze liet me dromen over verre reizen, lange trektochten en mooie plaatsen.
Ze liet me nadenken over hoe mooi de aarde was.
Ze liet me de wereld van de fantasie en dromen kennen.
En ik vond het heerlijk.
Il amait la mort.
Elle amait la vie.
Il vivait pour elle.
Elle est morte pour lui.
-Shakespeare
-Harry Style

Door Fauve voelde ik me filosofisch en wijs. Ik had het gevoel dat ze me al veel meer had geleerd dan ik ooit op school had geleerd door gewoon te zijn wie ze was en briefjes te schrijven. Want dat was het enige dat we deden: schrijven. En vroeger had ik nog zo vaak gevloekt op opstellen die ik moest schrijven. Maar nu was alles anders. Fauve had mijn hele leefwereld veranderd en het was ge-wel-dig. Letters vloeiden uit mijn vingers als nooit tevoren. Mijn gedachten leken op hol te slaan maar toch kon ik nog perfect functioneren. Fauve was de persoon die ik altijd had willen zijn maar daarom was ik niet jaloers op haar.
Ik bewonderde haar er juist voor.
En in mijn gedachten bedankte ik haar al duizenden malen om me terug te schrijven. Ik bedankte haar voor de wijsheid en rust die ze had gebracht in mijn leven in combinatie met het avontuur dat ik nu beleefde. Ik voelde me alsof ik de hele tijd op een lichte wolk zweefde boven alles en iedereen.
Ik voel me thuis in de wolken
-Fauve

Fauve was een dromerige persoon dat kon haast niet anders, maar toch wist ik zeker dat ze een goed realiteitsbesef had. Ze was iemand waarbij ik me voorstelde dat ze de gekste dingen zou doen, iemand die geen schrik had voor hoogtes zoals ik, iemand die geen schrik had voor de wereld.
En dat vond ik geweldig aan haar.
Want zoals ze daar toen zat op het gras met haar blote voeten en helemaal verzonken in haar boek, zo stelde ik me voor dat ze was. Verzonken in een droomwereld maar nog steeds met haar beide voeten op de grond. Fauve was iemand die zou gaan voor de sterren maar die niet zou vergeten dat ze nog steeds van de planeet aarde afkomstig was.
Elk briefje dat ze me had geschreven, deed me verlangen naar meer. Maar het was een positief verlangen. Ik verlangde naar haar wijsheid, naar haar avonturen en naar haar woorden die ze zo duidelijk op papier kon zetten.
Wie zoekt die vindt
-Harry Styles


Nogmaals bedankt voor alle lieve reacties, jullie zijn fantastisch! Er zal elke week 1 hoofdstuk verschijnen in plaats van 2 wegens school, hopelijk begrijpen jullie dat

Reageer (5)

  • Tomlinsbear

    Verzonken in een droomwereld maar nog steeds met haar beide voeten op de grond. Fauve was iemand die zou gaan voor de sterren maar die niet zou vergeten dat ze nog steeds van de planeet aarde afkomstig was.


    Ik weet niet waarom, maar dit stukje vind ik zo mooi...

    8 jaar geleden
  • BOOKWURM

    Oeeeh Harry ggaat uitdagen ! Go find him Fauve!
    En succes met school mop xx we begrijpen het wek

    9 jaar geleden
  • Chantilly

    Heel begrijpelijk, meid!
    En ohhhh, die laatste quote is zo leuk!

    9 jaar geleden
  • Bombinate

    School gaat voor
    Het maakt me niet uit hoe vaak
    Als je maar doorschrijft ;)

    9 jaar geleden
  • Chasing1D

    Natuurlijk! We willen niet dat je slechte punten krijgt, voor een hoofdstuk.. Focus je daar maar op! (;

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen