De Schelp
'Harry schiet op', zei Hermione en ze wenkte hem.
'Maar Ron dan!'
'Die komt zo wel, ik kan er toch ook niks aan doen dat hij zo lang op de wc zit?'
Op dat moment kwam Ron Het Nest uitlopen.
'We kunnen gaan!' riep hij vrolijk.
'Oke, het is drie uur, we zouden om half vier bij Bill en Fleur zijn, dat komt wel goed', mompelde Hermione.
Harry telde tot drie en op drie verschijnselen ze naar De Schelp.
'We zijn er', zei Hermione opgelucht.
'Biel, daar, ze zijn er!' kraste Fleur enthousiast.
'O, 'arry!' iek ben zo blij dat je er bent! En 'eb je Roy en Homione mee! Enig!
'Het is Ron en Hermione', antwoorde Harry.
'O, sorry 'arry, iek kan de taal nog niet zo goed', ze sprak met een zachte G.
'Geeft niks', grinnikte Ron in de hoop ook aandacht te kregen maar Fleur negeerde hem en liep terug naar het huis.
'Hè, Ron', zei Hermione lichtelijk geïrriteerd.
'Probeer nou niet de vrouw van je broer af te pakken'.
Harry grinnikte en opende d'r deur van De Schelp. Bill zat de krant te lezen.
'Harry! Hermione!' Riep hij vrolijk en Ron voelde zich weer buitengesloten.
'Hoi Bill', zei Hermione blij terug.
'Iek heb strooptaart', riep Fleur vanuit de keuken en Ron stormde er op af.
'De zolder is de kamer van jou en Ron, en Hermione, jij slaapt op de 2de verdieping 1ste deur'.
Harry knikte en liep naar de keuken om Ron te halen, Hermione liep niet mee.
'Ron kom', zei Harry kort.
'Doei Fleur'
'Dag Roy'
'Ze noemt je Roy' fluisterde Harry maar Ron reageerde niet en samen liepen ze naar de zolder.
'Is Hermione boos?' vroeg Ron zonder reden.
''Nee hoezo?'
'O, niks, Fleur kan goed strooptaart maken zeg'.
Dit keer was het Harry die niet reageerde en Ron ratelde nog even over Fleurs kookkunsten maar stopte meteen toen Hermione binnen kwam.
'Hoi', zei ze droog.
'Hermione!' Riep Ron.
'Kun je deze maken?' hij gaf de'r een glazen bord met een R en Hermione fluisterde iets waardoor het weer heel was.
'En deze wil ik in het rood', Ron gaf twee blauwe handschoenen en Hermione maakte ze rood.
'Als je deze nou even-'
'Nee Ronald! Ik ben je dienstmeid niet!' Tierde Hermione.
'Wel mijn vriend, en vrienden doen alles-'
'Nee die doen niet alles voor elkaar!' razend rende Hermione naar beneden en zakte Ron in elkaar op zijn bed.
Er zijn nog geen reacties.