Foto bij Sascha! Trut!

Chloë's pov:
Een paar dagen gingen voorbij, en ik hoorde van Line verhalen die ik gewoon niet kon geloven. Volgens haar stalkte Sascha me en wou ze elke seconde van de dag weten waar ik was, en wat ik deed. Wat dacht ze wel niet? Dat ik haar bezit was? Zij had het verpest, ze moest niet denken dat ze ooit nog een vriendin van me zou zijn.
En wat ze over me had gezegd had! Dat ik een trut was geworden en dat ik al net als Tasha werd?!? Niet dat ik tegen Tasha was, maar zó was ik duidelijk toch niet?!? Dat ze zoiets tegen Line zei vond ik echt niet kunnen.
Ik was dan ook vastbesloten dat ik haar hierover wat zou vragen. Ons laatste gesprek...
Na Nederlands leek het me ideaal. Het was de laatste les van de dag,(zelfs van de week, want het was al vrijdag ö ) dus ik had even tijd en er was niemand als Celine, Line, Tasha of Siska die deze les met ons had, dus niemand zou luisteren.

'Sascha?'vroeg ik na Nederlands.
Ze keek me eerst verbaasd aan en toen klaarde haar gezicht op. Tot ze mijn gezichtsuitdrukking zag. Ik keek waarschijnlijk woedend, maar het kon me niets schelen. Ze mocht best weten dat ik woedend was.
'Uhm... Ja, Chloë?'Ze glimlachte licht, maar toen ze zag dat mijn blik nog steeds woedend was, verdween de glimlach.
Die glimlacht was er gewoon te veel aan. 'Wat zit jij allemaal over mij te zeggen? Dacht je echt dat ik dat niet te weten zou komen? Weet je wat? Je bent ZELF een trut! Je moet niet denken dat Line zoiets niet verder zegt hoor! En je moet echt niét vragen wat ik allemaal doe tijdens het weekend! Ik doe toch wat ik zelf wil? Ben ik je slaafje of zo? Als je dat denkt, zet dat dan maar snel uit je hoofd! Ik ben noch je slaafje, noch je vriendin. En ik zal nooit nog een van de twee zijn!'
'Maar...'zei Sascha, met een geschokte uitdrukking.
Ik wilde niet eens horen wat ze nog te zeggen had. Ik keek haar nog even woedend aan, en liep dan snel weg, richting de auto van Tasha, waar de rest al in zat.
(de beautyqueen Tasha werd opgehaald met een dure auto door een chauffeur en die chauffeur zette ook Tasha's vriendinnen thuis af.)
Ik stapte snel in, want ik hoorde dat Sascha nog achter me aan kwam gelopen.
Toen ik zat zei ik, 'Ik heb het haar eens goed gezegd!'
Ik voelde me trots maar ook een klein beetje treurig. Mijn vriendschap met Sascha was met die laatste woorden nu écht over.

Reageer (4)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen