Lorcan and Lysander Scamander [twins]
Lorcan & Lysander Scamander.
"Twice the fun, twice the trouble."
Naam
Lorcan Scamander & Lysander Scamander
Lorcan betekent “kleine felle” in Keltisch.
Lysander is vernoemd naar een belangrijke karakter in “A Midsummer Night’s Dream” van Shakespear. Het verhaal vindt voornamelijk plaats in de nacht wanneer de maan schijnt, dit verwijst terug naar zijn moeder, Luna Lovegood.
Leeftijd
16, geboren op 13 mei.
Lorcan is 5 minuten ouder dan zijn kleine broer Lysander.
Geslacht
Ze zijn beide mannelijk.
Bloedstatus
Volbloed status
Afdeling
Lorcan zit in Hufflepuff.
Lysander zit in Ravenclaw.
Jaar
Ze zitten allebei in het zesde jaar
Uiterlijk
( De fc voor lorcan is Jack Harries en voor Lysander is Finn Harries.)
Dat ze tweelingen zijn, is overduidelijk te zien maar er zijn overigens ook duidelijke verschillen. Lorcan en Lysander zijn beiden even lang, namelijk 1, 75 al hebben ze vaak een discussie wie er één centimeter langer is. Ze hebben beiden bruin haar en een soort kuif erin zitten. Lorcan heeft zijn kuif naar links staan en Lysander naar rechts. Hoewel ze heel veel van hun vader weg hebben, hebben ze één ding van hun moeder weg. De oogkleur namelijk zilverachtig groen.
Lorcan en Lysander hebben beiden een slank lichaam maar Lorcan heeft een iets meer gespierd lichaam dan Lysander omdat hij Beater is in het Hufflepuff Zwerkbal team.
Innerlijk
In hun jongere jaren leken Lorcan en Lysander erg veel op elkaar, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua innerlijk. Toen ze op Zweinstein aankwamen en in verschillende huizen terecht kwamen, veranderden hun innerlijk naar de omstandigheden. Maar omdat ze tweelingen zijn, voelen ze elkaar heel goed aan. Als de een heel verdrietig is om iets, voelt de ander zich ook verdrietig. Vaak doen ze ook dingen tegelijk terwijl ze het niet eens in de gaten hebben. Een van de redenen waarom veel dingen in Huize Scamander dubbel is zoals de badkamer.
Lorcan: Lorcan is de lolbroek van de tweeling. Hij neemt dingen niet zo heel serieus dan zijn broer Lysander. Zwerkbal is enorm belangrijk voor hem want in zijn ogen is hiij alleen goed in Zwerkbal en op de rest zal hij falen. Dit is minder waar. Hij is namelijk goed met magische dieren en deze passie deelt hij ook met zijn tweelingbroer.
"Lorcan Scamander, idiot.
Erg enthousiast kan Lorcan op sommige momenten zijn. Vooral als zijn ouders een magisch dier mee naar huis nemen voor verdere studies. Maar ook als hij met vrienden iets georganiseerd heeft, gaat hij er volledig in op.
Humor heeft hij ook. Lorcan maakt graag grappen en ongein uit tot ergenis van zijn tweelingbroer Lysander. Je kunt jjje dan ook voorstellen dat hij helemaal happy wordt als hij bij de Tovertweeling Tovershop is.
Eerlijkheid staat bij Lorcan (en Lysander) hoog in het vaandel. Hoewel er thuis bijna nooit ruzie is, is er wel een onderliggende spanning over de Kreukelhoornige Snotifant waarin zijn moeder gelooft maar de rest van het gezin niet.
Lysander is meer de serieuzere van de tweeling al is hij nogal eens verleidt om met zijn broer’s ideeën mee te gaan. Hij heeft veel interesses meegekregen van zijn moeder namelijk de creatieve kant en de passie voor magische dieren. Lysander houdt ervan om te tekenen en te schrijven en is dan ook illustrator bij de Kibbelaar.
Rustig is Lysander wel. Hij houdt ervan om rustig een boek of te tekenen in een rustige omgeving maar zijn broer is het tegenovergestelde en is dus onzettend druk.
Creatief zijn heeft hij van zijn moeder geërft. Hij houdt ervan om zich te uiten met schrijven en tekenen. Zijn gedichtenboek is dat ook voor hem zijn dagboek.
Nieuwsgierig van aard is Lysander al helemaal. Hij wilt van de meeste dingen alles tot in de puntjes weten en komt daardoor vaak slim over maar hij hoeft maar weinig te leren .
Geschiedenis
Relaties
Lovegood familie
Scamander familie
Potter familie
Weasly familie
Longbottom familie
Vakken
Lorcan en Lysander:
" Lysander Scamander, perfectionist."
Kruidenkunde
DADA
Dreuzelkunde
Verzorging van fabeldieren
Bezweringen
Tranfiguratie
Lysander heeft er nog Leer der Oude Runen bij.
Speciale positie
Lorcan is Beater in het Hufflepuff Zwerkbal team.
Lysander zit in het Zweinstein koor maar bijna niemand weet hiervan.
Extra
Omdat Lorcan en Lysander een tweeling zijn is tweeling telepatie aan de orde
Er zijn nog geen reacties.