Foto bij Hoofdstuk 1

Het 1e hoofdstuk! Hier hebben we een POV van Harry. Dit verhaal speelt zich af in hun 6e jaar.

POV Harry

Ik werd wakker van een kier die het zonlicht binnen liet. Ik keek op de wekker en zag dat het kwart voor 9 was. Een mooie tijd om op te staan in het weekend, dacht ik. Daarna moest ik gelijk aan Ginny denken. Zou zij al wakker zijn? Of zal ze al aan de ontbijttafel van Griffoendor zitten? Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en pakte de sluipwegwijzer. Ik fluisterde: 'Ik zweer plechtig dat ik snode planne plannen heb.' Heel Zweinstein werd zichtbaar. Ik zag dat Ginny al aan de ontbijttafel van Griffoendor zat en begon me snel aan te kleden. Het was zonde om haar mis te lopen, net nu ik een goede indruk wil achterlaten in de hoop dat ze mij misschien ook leuk vind, net als 4 jaar geleden. Toen ik aankwam zag ik dat ze er net pas was, omdat ze nog maar 5 happen van haar toast had genomen. 'Hey!' zei ik tegen Ginny. 'Ook een goedemorgen' zei ze tegen me. Ik was in een best wel goed humeur, want eergisteren ging het uit met Daan. Tijd om dus mijn kans te grijpen dus, want Ginny was best wel populair. Ik ging naast haar zitten en zei:' Staat er nog wat bijzonders in de ochtendprofeet?' Ze reageerde gelijk: 'Nee, niks bijzonders vandaag, behalve dat ze ons nog steeds probeert te koppelen.' Ik moest zeggen dat ik dat helemaal niet erg vond, omdat ik haar leuk vond, maar aan haar gezicht kon ik niet echt zien wat zij er van vond, maar ik dacht dat ik een lichte twinkeling in haar ogen zag. Ik kon het me ook gewoon verbeeld hebben. Toen we allebei een crossantje wouden pakken, raakten onze handen elkaar aan. Haar hand lach onderop, maar ik liet haar hand niet los. 'Ginny,' begon ik, maar toen ik net mijn liefdesverklaring wou doen, kwam Ron aangelopen. Ik liet haar hand snel los. 'Ehm,weet je, ik euh, ach, euh, laat ook maar.' Ze keek me niet-begrijpend aan, maar vroeg verder niet door. Ze begroette Ron en zei toen: 'Ik zie jullie later nog wel.' Hé bah, nu was mijn kans mislukt.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen