008 Elphaba
Oh shit, ik was vergeten dit hoofdstuk te activeren oops. Ik kom net terug van vakantie ^.^
Hier is het nieuwe hoofdstuk alsnog
Ook ben ik er net achter gekomen dat dit in verleden tijd geschreven is maar eigenlijk ben ik te lui om het te verbeteren :33
Ik was, op zijn zachtst gezegd, verbaasd toen ik de hoed zag die op mijn bed lag. Eerst had ik verwacht dat hij van Nessa zou zijn. Toen kwam mijn vader in me op, maar ik wist meteen dat hij het niet zou zijn geweest. Bleek het Galinda te zijn. "Galinda de goede" had ze op het briefje gezet. Ze is nog voller van zichzelf dan ik had gedacht. Maar toch, ze heeft me de hoed gegeven, dus ergens heeft ze wel een hart. Het is een zwarte hoed, men zou hem kunnen omschrijven als een heksenhoed. Ik weet niet hoe Galinda eraan komt, maar wat ik wel weet dat ik de hoed best wel geweldig vind.
Die avond was er een of ander feest, ik had me voorgenomen om er niet heen te gaan, maar uiteindelijk heb ik besloten om te gaan, maar waarom het idee in me op kwam, weet ik niet eens meer. Maar ik ging wel. En het was vreselijk
Ik haat feesten. Er zijn overal mensen. Iedereen praat. Iedereen kijkt naar je. Naar mij. Mensen dansen en denken dat ze grappig zijn als ze iemand nadoen. Denken dat ze alles kunnen maken. En ik kan niet dansen. Ik ging af voor iedereen,
Tot Galinda mee begon te dansen. Als je de bewegingen die ik maakte dansen kon noemen. Ik weet niet eens waarom ik het deed, ik kreeg een boost zelfvertrouwen, denk ik. Dat duurde niet lang. Of misschien deed ik het expres. Wat ik dacht toen ik de dansvloer op ging, weet ik niet eens meer. Ik weet dat ik niet kan dansen, altijd al geweten, dus waarom deed ik het? Geen idee.
En waarom deed Galinda mee? Waarom stond ze niet bij haar rijke vrienden te lachen en hun haar naar achteren te gooien? Waarom bleef ze na die tijd dichter bij me in de buurt dan normaal? Waarom maakte ze geen opmerkingen over mijn huid? En waarom voelde het alsof ik er geen problemen mee had? Mijn gevoelens liepen allemaal door elkaar en ik wist niet wat ik voelde. Wat ik wel wist, was dat ik Galinda niks over mij heb horen zeggen, en als haar vriendinnen smalend over mij praatten, lachte ze wel, maar het leek alsof het geforceerd was. Wat is er veranderd sinds gisteren?
Reageer (2)
Hey leuk geschreven(Y)
8 jaar geledenWat er veranderd is???? ELPHABA THROPP JULLIE STAAN OP HET PUNT VRIENDEN TE WORDEN!!!! Btw een aantal weken geleden in Londen naar Wicked geweest, het was (natuurlijk) geweldig!
9 jaar geleden