Foto bij Hs 110 - Verkiezingen

(Door Leslie)
Samen met Inge stap ik door de gangen van de school. Ze is best stil, terwijl ik blijf doorratelen over het nieuwe kapsel van mijn broertje. Plots blijf ik stilstaan.
"Wat is er?", vraagt ze verbaasd. "Ha, ik dacht al dat je vergeten was hoe te praten", lach ik.
Ze zucht even. "Wat is er?", vraag ik ,"Is dit om die promqueen verkiezing? Zo erg is het toch niet?"
Ze haalt haar schouders op ,"Jij bent verkozen. Ik niet. Het voelt gewoon alsof ik minderwaardig ben of zo."
"He", zeg ik en ik kijk haar aan ,"Jij bent alles behalve minderwaardig. En als jij niet verkozen bent, is dat gewoon omdat de jury belachelijk dom is." Ze glimlacht even maar ik zie dat ze nog niet zeker is.

(Door Silke)
"Vind je het heel erg dat je niet verkozen bent?", vraagt Rein. Ik haal mijn schouders op. "Ik wilde heel graag meedingen voor de titel, maar nu zal ik wel voor Lynn stemmen. Ik gun het haar wel."
Rein knikt, "Ik weet alleen niet of ik op Sven of Leslie moet stemmen voor king?"
"Ik ook niet", zucht ik ,"Ik twijfel heel hard."

(Door Sasha)
Ik zit op mijn kamer. Alleen. Deze ruimte voelt nog steeds zo leeg en onwerkelijk zonder mijn zus. Ik zucht. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik vind Sven echt heel leuk, maar ik kan dit haar toch niet aandoen? Ik kan haar vriendje toch niet stelen? Dat is zo gemeen, dat kan ik toch niet doen. Ik voel me zo schuldig. Sven is haar vriend, niet de mijne, en daar zal ik dan maar mee moeten leren leven.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen